-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
GT raskere enn GT40
Ford hadde nylig med seg to GT til Nardo-banen i Italia. Der slo den toppfarten til sin legendariske forgjenger, Le Mans vinneren GT40.
Ford tok med seg bilene til Nardo av to forskjellige årsaker, de ville teste bilens egenskaper ved høye hastigheter samtidig som de gjorde en langdistansetest på 550-hesters V8-motoren. Begge deler forløp problemfritt.
Da teamet testet den originale GT40 i vindtunnel viste det seg nemlig at denne hadde en lei tendens til å bli lett i rumpa ved høye hastigheter, ingen drømmesituasjon for en bil i denne klassen. For å opprettholde utseendet til den gamle legenden bestemte man seg for at endringer på det aerodynamiske området måtte gjøres så lite synlige som mulig. Resultatet ble en større hekkspoiler, lepper i front og langs sidene og en venturi tunnel under bilen.
Bilen lå som klistret til banen, sier testfører Mark McGowan. Jeg kunne kjøre rundt den 13km lange banen med høyrefoten plantet i gulvet hele veien i hastigheter godt over 200mph. Produksjonen av Ford GT starter i sommer. Ønsker du å kjøpe et eksemplar må du ut på bruktmarkedet, for den begrensede produksjonen er allerede utsolgt.