-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Null bonus: Ford-ledere solidarisk med bunnlinjen
Ford, som er midt oppi en skikkelig restrukturerings plan, som blant annet medfører at 5000 amerikanske ansatte må vekk, har bestemt seg for å droppe bonusen til 6000 toppledere i år.

Firestone er selvfølgelig et element når det gjelder bunnlinjens utseende. Ford har klaget over at det kostet dem 3 milliarder dollars å hente tilbake ytterligere 13 millioner Firestone dekk, og selv om de påstår at alt er Firestones skyld har ikke Ford gjort et eneste forsøk på å søke erstatning hos dekkprodusenten.
Løen kvalitet på bilene har ytterligere kostet dem ca. 400 millioner dollars så langt – der kan de i hvert fall ikke skylde på Firestone. Slapt marked og kostbar markedsføring er også med på å redusere bunnlinjen til, kanskje, 70 cents pr. aksje. I fjor ble det tjent 3,22 dollars pr. aksje.
Dette er for øvrig første gang på ti år at Ford kutter bonusen, den gang var amerikansk bilindustri ute i tilsvarende markedsproblemer – det er lurt å jobbe i bransjen i en ti års tid, da oppfatter man at den er ganske syklisk.
Nå later det til at bonuser lenger nedover i rekkene blir beholdt, men på dramatisk lavere nivå enn i fjor. For de 42.000 på kontor-nivå i USA er det en egen formel som tar utgangspunkt i selskapets inntjening i Nord Amerika. Det samme gjelder ekstra-sjekken til alle samlebåndsarbeiderne, der ligger avtalen om bonus bygget inn i lønnsoverenskomsten med Bilarbeiderforeningen. I fjor fikk Ford-arbeiderne utbetalt 6.700 dollars hver – den største summen noensinne for noen amerikanske bilarbeidere.
Markedet var nesten litt fornøyd. Etter å ha bombet aksjen ned i nærheten av 52-ukers lavest økte den fredag med 11 cent til 19,87. Det er fremdeles nesten 12 dollars unna det høyeste den har vært på det siste året.