-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Gokart for de yngste
Denne helgen ble første samling for et kull på 30 unge Gokart førere arrangert på Rudskogen. Gokart for alle er parolen.
Nå er prosjektet kommet så langt at hjulene har begynt å rulle.
De første femten kartene er kjøpt inn, de 30 første deltakerne er påmeldt, og nå har alle fått lisens.
Får hjelp av coach
Deltakerne kjørte seg til lisens på Rudskogen der sikkerhet med flaggregler og kjøredisiplin var i sentrum. Barna får sågar hjelp av en mental coach dersom de møter på problemer eller syns de ikke får til ting.
Minst like viktig er det at ledsagerne (stort sett foreldre) måtte gå gjennom det obligatoriske ledsagerkurset for å få sin lisens.
(Jeg kan tenke meg mange andre barneidretter hvor ledsagerne hadde trengt både lisenskurs, lisens og der muligheten til å bli fratatt lisensen for kortere eller lenger tid hadde vært en realitet.)

Batterielektriske karter
Det er to uvanlige elementer ved dette nye opplegget.
Det ene er at det arrangeres som et «Arrive and Drive» opplegg. Du behøver ikke ha med deg annet enn drikkeflasken.
Når du kommer til løpet får du kjøredressen, hjelmen din og utstyret, og karten står klar, vedlikeholdt og fin.
Det andre er at de er batterielektriske.
Rotax som står bak de tekniske løsningene møtte mannsterke opp på Rudskogen for å legge til rette for en helt ny teknologi.
Denne satsingen på elektrisk motorsport er midt i blinken for FIA også – takorganisasjonen for verdens bilsport. De følger derfor denne norske pionerinnsatsen meget tett og er en av programmets ivrige supportere.
Nå er det hele i gang. Med tre treninger før sommerferien (den første på Rudskogen førstkommende lørdag, deretter på Varna og så Trøgstad). Så blir det tre løp til høsten.
Da har de i denne gruppen som vil fortsette kjørt seg opp til pro-klassen slik at et nytt kull er klare til å ta over.
Neste år skal det også kjøpes inn litt større karts for eldre barn. Samtidig skal det geografiske nedslagsfeltet utvides – årets satsing er begrenset til Østlandsområdet.
Hovedpoenger – er alle enige om – er å ha det moro. Men det er vel ingen som ikke også ønsker seg en solid rekruttering til andre grener innen norsk bilsport.
Du finner mer om bevegelsen på https://gokartforalle.no
