-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Vill i fjor, enda villere i år
Noe av det sprøeste i Genève i fjor var Engler med sin SuperQuad. Dersom det hadde blitt utstilling i år er det fare for at fenomenet var blitt enda mer hinsides.
Victor Engler fortalte meg i fjor at kjøretøyet hans ikke var helt ferdig, men han ville gjerne vise det frem allikevel. Det var en underlig greie, og hvis jeg forsto ham rett skulle halve vitsen være å kjøre motorsykkelfort med fire hjul.
Riktignok uten krengningen – så jeg skal gladelig innrømme at jeg skjønte det ikke helt.
Men i hvert fall var greia utstyrt med motorsykkelstyre – ikke ratt. Kanskje enklere å holde seg fast i?
Noe av det som fanget oppmerksomheten var det faktum at han også tilhørte 1:1-segmentet.
De som ikke veide flere kilo enn de hadde hestekrefter.
850 av hver var det i fjor.
Siden vi ikke møttes i år, gikk jeg inn på hjemmesiden for å se hva han hadde tenkt å stille med i år.
Bortsett fra at det var bilde av en blå quad var det vanskelig å se hva som var nytt. Riktignok sto det noen korte beskrivelser av et par spesialiteter. Verdens letteste smidde magnesiumhjul, for eksempel, 7,5 kg foran og 8,2 kg bak. Eller et karbon-skjelett som veide 100 kg.
Men ellers var det ikke mye nytt å lære. Samme dimensjoner for eksempel, og fremdeles en 5,2-liters V10 motor – den typen som gjerne hentes hos Audi.
Men så var det jeg så det:
1100 hester og 1100 kg.
Hvis det stemte, og hvis fjorårets 850 stemte, er det åpenbart at det må ha skjedd masse.
Jeg aner ikke hva, venter spent på beskjed, men er egentlig ikke sikker på at jeg vil vite det. For om dette hørtes vilt ut i fjor, høres det per definisjon enda villere ut i år.
(Eller morsommere?)