-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Vill i fjor, enda villere i år
Noe av det sprøeste i Genève i fjor var Engler med sin SuperQuad. Dersom det hadde blitt utstilling i år er det fare for at fenomenet var blitt enda mer hinsides.
Victor Engler fortalte meg i fjor at kjøretøyet hans ikke var helt ferdig, men han ville gjerne vise det frem allikevel. Det var en underlig greie, og hvis jeg forsto ham rett skulle halve vitsen være å kjøre motorsykkelfort med fire hjul.
Riktignok uten krengningen – så jeg skal gladelig innrømme at jeg skjønte det ikke helt.
Men i hvert fall var greia utstyrt med motorsykkelstyre – ikke ratt. Kanskje enklere å holde seg fast i?
Noe av det som fanget oppmerksomheten var det faktum at han også tilhørte 1:1-segmentet.
De som ikke veide flere kilo enn de hadde hestekrefter.
850 av hver var det i fjor.
Siden vi ikke møttes i år, gikk jeg inn på hjemmesiden for å se hva han hadde tenkt å stille med i år.
Bortsett fra at det var bilde av en blå quad var det vanskelig å se hva som var nytt. Riktignok sto det noen korte beskrivelser av et par spesialiteter. Verdens letteste smidde magnesiumhjul, for eksempel, 7,5 kg foran og 8,2 kg bak. Eller et karbon-skjelett som veide 100 kg.
Men ellers var det ikke mye nytt å lære. Samme dimensjoner for eksempel, og fremdeles en 5,2-liters V10 motor – den typen som gjerne hentes hos Audi.
Men så var det jeg så det:
1100 hester og 1100 kg.
Hvis det stemte, og hvis fjorårets 850 stemte, er det åpenbart at det må ha skjedd masse.
Jeg aner ikke hva, venter spent på beskjed, men er egentlig ikke sikker på at jeg vil vite det. For om dette hørtes vilt ut i fjor, høres det per definisjon enda villere ut i år.
(Eller morsommere?)