-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Magrere enn antatt
Som regel opplever vi de oppgitte forbrukstallene som uoppnåelige. Men det fins unntak – det har Volkswagen og Dekra bevist.


Med denne kjørte Dekras testlag 1602 kilometer, fra Nantes til København, med et totalforbruk på 46,92 liter diesel:
Den såkalte EU-syklusen ligger normalt ganske langt unna den faktiske kjøresyklusen til folk flest. Men det fins faktisk dem som klarer å kjøre enda mer effektivt.
Volkswagen lanserte i sommer sin hittil gjerrigste Golf-modell med tilnavnet TDI BlueMotion. De lovet et snittforbruk på 0,32 liter på mila, tilsvarende 85 gram CO2 per kilometer. Dermed kvalifiserte den til betegnelsen «3-litersbil» (3 liter på 100 km).
Mellom grønne byer
De startet reisen med 50 liter diesel på tanken. Da de 20 timer og 45 minutter og totalt 1602 kilometer senere ankom København og tok plomben på tanklokket, fylte de på 46,92 liter. Det gir et snittforbruk på 0,292 liter på mila, godt under det oppgitte.
Turen ble kjørt i normal trafikk, og ruten var variert med forskjellige typer vei.
Think Blue
«Think Blue» er fellesbetegnelsen for Volkswagens strategi når det gjelder bærekraftig teknologi med forskjellige typer drivlinjer.
- Gjennom Think Blue demonstrerer vi at lavt forbruk kan kombineres med kjøreglede. Dette er årsaken til at Volkswagen tilbyr kjøretrening i en rekke land, sier marketingsjef Simon Thomas.