-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Magrere enn antatt
Som regel opplever vi de oppgitte forbrukstallene som uoppnåelige. Men det fins unntak – det har Volkswagen og Dekra bevist.
Den såkalte EU-syklusen ligger normalt ganske langt unna den faktiske kjøresyklusen til folk flest. Men det fins faktisk dem som klarer å kjøre enda mer effektivt.
Volkswagen lanserte i sommer sin hittil gjerrigste Golf-modell med tilnavnet TDI BlueMotion. De lovet et snittforbruk på 0,32 liter på mila, tilsvarende 85 gram CO2 per kilometer. Dermed kvalifiserte den til betegnelsen «3-litersbil» (3 liter på 100 km).
Mellom grønne byer
De startet reisen med 50 liter diesel på tanken. Da de 20 timer og 45 minutter og totalt 1602 kilometer senere ankom København og tok plomben på tanklokket, fylte de på 46,92 liter. Det gir et snittforbruk på 0,292 liter på mila, godt under det oppgitte.
Turen ble kjørt i normal trafikk, og ruten var variert med forskjellige typer vei.
Think Blue
«Think Blue» er fellesbetegnelsen for Volkswagens strategi når det gjelder bærekraftig teknologi med forskjellige typer drivlinjer.
- Gjennom Think Blue demonstrerer vi at lavt forbruk kan kombineres med kjøreglede. Dette er årsaken til at Volkswagen tilbyr kjøretrening i en rekke land, sier marketingsjef Simon Thomas.