-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Rush etter Kona
Etter to uker med forhåndssalg har nesten 7000 lagt inn bestilling på Kona Electric. Noen må smøre seg med veldig mye tålmodighet.
![Rush etter Kona](https://image.bilnorge.no/1533631.webp?imageId=1533631&width=960&height=496&format=jpg)
Søndag var siste sjanse for de som har meldt sin interesse for Kona Electric, til å konkretisere interessen ved faktisk å bestille bilen. Av de 20.000 som hadde meldt sin interesse på forhånd, valgte hele 6969 å legge inn en ordre.
– Man blir jo litt overveldet av responsen. Vi hadde sett for oss at rundt 25 prosent av dem som meldte forhåndsinteresse ville bestille bil. Nå ser vi at et sted mellom 35 og 40 prosent til slutt la inn ordre, og vi kan trygt si at Kona Electric er en vanvittig suksess, sier markedsdirektør Christian Stenbo i Hyundai Motor Norway.
– Riktig design, riktig pris, riktig teknologi og riktig utstyrsnivå. Kona Electric er en totalpakke som passer norske bilkunder perfekt, og mange har nok ventet på en folkelig SUV med ordentlig lang helelektrisk rekkevidde.
– I tillegg er bilen fantastisk fin å se på, og byr på en omfattende komfort- og sikkerhetspakke. Summen av alt dette danner grunnlaget for etterspørselen vi nå ser, sier produktsjef Øyvind L. Knudsen i Hyundai.
Hyundai Motor Norway vil i dag (21.6.2018) sende ut fullstendige lister med forventet leveringstid for alle som har lagt inn ordre, til våre forhandlere. Kundene vil deretter bli kontaktet av sin forhandler i tur og orden, og særlig kunder med høyt kønummer bes om å være litt tålmodige.
– Vi forstår at folk nå er spente på leveringssituasjonen, og vi vil fortsette å holde en så åpen og god linje som mulig på dette. Det er klart at interessen vi nå ser vil gi utslag i leveringssituasjonen, særlig for dem med høyt kønummer, og de som kommer til med ordinær bestilling fra 2. juli, sier Stenbo.
– Vi kan allerede nå si at vi med innpå 7000 bestillinger forventer at nye kunder som kommer til må belage seg på ventetider frem mot midten av 2020.
Hyundai Motor Norway vil imidlertid understreke at det nå jobbes kontinuerlig med å sikre et høyere antall leveringer til Norge.
– Det er mange ting som spiller inn, men vi kan forsikre kundene våre om at vi jobber det vi kan for å sikre et så høyt antall biler som mulig til Norge. Leveringssituasjonen preges av høyere etterspørsel internasjonalt, men Norge er helt klart et prioritert marked, sier Stenbo.