-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Manual som kan forstås
Det er ikke alltid lett å finne frem i håndbøkene som følger med bilen, spesielt ikke den som har med infotainment å gjøre. Det skal Hyundai rette opp i.
Nesten en Pokemon Go er det Hyundai skal innføre nå. Bortsett fra at du «fanger» ikke den greia nede i motorrommet, men du får en klar beskrivelse av hva den kan gjøre for deg, eller hva du kan gjøre med den.
Her kombinerer Hyundai en del moderne realitets-begrep, virtuell og forsterket og alt det som «virkeligheten» er blitt etter hvert, for å gjøre det mulig for deg å begripe bilens forskjellige funksjoner og betjeningsorganer.
Intuitivt
Bruk telefonen din, eller pad’en, og rett den mot et objekt i bilen som forvirrer deg og som du ikke finner ut av. Dermed popper det opp en mengde etiketter, som for eksempel «Airbag» eller «klokke» eller «spylevæske».
Så trykker du på den du er ute etter, du blir forklart hva en airbag er, og hvordan du kan skru vekk funksjonen på den ved passasjersetet foran, og når du skal gjøre det.
Du får beskjed om hvordan du kan stille klokka og du får beskjed om hvordan du fyller spylervæske, hvor mye som skal til og om den kanskje børe inneholde noen additiver.
Du har faktisk hele førermanualen på en app i greia di, og det er enkelt å hente opp det du skal ha.
Toveis
Den kan selvfølgelig brukes den andre veien også, som en vanlig velillustrert håndbok med en skikkelig indeks.
Systemet innføres for den nye Ioniq, og er den smarteste førerinstruksjonen jeg har hørt om siden Hanne Skotvedt, mangeårig Honda-importør, som var blitt veldig irritert over at folk ikke leste håndboken, og at de derfor kom med det ene idiotspørsmålet etter det andre, begynte å sende håndboken med den nye eieren hjem med en gang kontrakten var underskrevet og det fremdeles var mange dager til han ville få bilen.
Hun forsto at han ville glede seg sånn til det nye vidunderet at han ville korte ned ventetiden ved å lese gjennom boken. Det stemte ofte.