-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
LA Design: Infiniti
Som vanlig har bilutstillingen i Los Angeles invitert fabrikkenes designavdeling til å komme med sin oppfatning av et gitt tema. I dag slipper vi til Infiniti Design i San Diego.
Vi lar Infinitis amerikanske studio komme med årets mest fantasifulle. Der har de også satt på årets største team: 16 navn finner på listen over dem som har jobbet med Sypnatiq-forslaget. Blant dem tre designstudenter på utplassering.
Utgangspunktet er Infinitis egen triatlon som de arrangerer i 2029. A.R.C. racet heter det, og består av Air, Rally og Circuit. Luft, terreng og bane.
Banestrekningen er Grand Prix-banen fra Los Angeles til Las Vegas. Terrengbiten er et off-road rally i Grand Canyon. Og luft-avsnittet er et flyløp der man skal forsere virtuelle pyloner på vei tilbake til LA.
Bilen er beskrevet som en universell pod med et skrog som kan formes om til de tre forskjellige kjøretøygruppene som trengs for dette løpet.
Sypnatiq er egentlig menneske-maskin grensesnittet som tar dagens forståelse av forsterket virkelighet, 3D hologram og bærbar teknologi opp på et helt nytt nivå. Her skal man både få gitt uttrykk for kjøreglede- og evne, samtidig som den menneskelige fantasi blir utfordret – får vi vite.
Dette skjer blant annet via Sypnatiq S.U.I.T. – Symbiotic User Interface Technology. Dette er også en kjøredress som dels forbinder hjernen din direkte med bilen, og dels er utstyrt med syntetiske muskler som hjelper deg å finne riktig posisjon og utføre de riktige bevegelsene under løpet.
Føreren overføres sømløst mellom de tre forskjellige kjøretøy-konfigurasjonene, og forholder seg hele tiden til det samme flytende holografiske informasjonsbildet slik at hans kommando-omgivelser ikke endrer seg i forhold til hvilken del av løpet han kjører.
Jeg blir helt andpusten bare av å lese oppskriften. Er det mye sci-fi blant dagens unge designere tro?