-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Opel gjør opprør
Endelig en av de veloppdragne som viser opprørstendenser. Opel sier ja til 270 km/t.
Det er velkjent at tyske bilfabrikker er så veloppdragne at da de ble enige om frivillig å begrense toppfarten på bilene sine til 250 km/t, fulgte alle denne oppskriften.Forholdsvis sært, virket det, at en C63 AMG med nesten 500 hester, ikke klarte mer enn 250, og at også en 465-hesters BMW 750 skulle stoppe der når en slapp firedørs Maserati gjør 280, og du kan hente hjem en Challenger som gjør 270.Nå er det forholdsvis enkelt å fjerne den elektroniske sperra som lojale tyskere utstyrer bilene sine med, slik at de 250 ofte bare blir en teoretisk verdi.Noen har nok et potensial på både 40 og 50 og 60 km/t over det, og har også utvekslingsforholdene som gjør det mulig å demonstrere det.Men Opel har nå bestemt seg for ikke å være skinnhellig lenger. De har lansert en Insignia OPC som de dessuten kaller Unlimited, og det ubegrensede her består i at den ikke har fartssperre, men synger lystelig videre opp til 270.Tysk presse skriver at Audi, BMW og Mercedes fortsatt vil holde seg til den grensen de alle er blitt enige om for serieproduserte familiebiler, uansett hvor hardcore mekanikken er.La oss håpe at ikke Opel-innslaget blir den provokasjonen som gjør at diskusjonen om fri fart på motorveiene igjen dukker opp. Vi trenger det pustehullet som tyske motorveier representerer.Det hjelper kanskje at føreropplæring på bane inngår i de ekstra 2.000 euro ekstra som Unlimited-utgaven koster?LES VÅR PRØVEKJØRING AV INSIGNIA TOURER OPC