-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Toyota vurderer tredje merke
Toyota sliter med å kommunisere sitt budskap til unge mennesker, og vurderer derfor å etablere et tredje merke på det amerikanske markedet.

Men Toyota sliter med en kundekrets som stadig får høyere snittalder. Den gjennomsnittlige Toyota-kjøperen er nå 43 år, og det er over gjennomsnittet til USA-kjøperen og godt over snittet til kjøperne av andre japanske merker. Analytikere sier nå at Toyota står i fare for å få et stempel som sidrumpa, på samme måte som Oldsmobile som GM nylig besluttet å nedlegge som merke.
Et styremedlem hos Toyota sier et tredje merke er under seriøs vurdering. Det er naturlig å vurdere et tredje merke for det amerikanske markedet i tillegg til Toyota og Lexus, forteller han til Reuters. I Japan har Toyota hatt stor suksess med sine WiLL produkter som er spesielt rettet mot et ungdommelig klientell.
Men ledelsen i Toyota USA er negative til utspillet. Vi skal vurdere alle muligheter, men jeg tror ikke vi har behov for en tredje salgskanal, sier Don Esmond i Toyota USA. Japanerne tror alltid at flere forhandlere gir et større volum. Det kan nok lett gjøres i Japan, men USA er annerledes, sier han
Etter litt frem og tilbake sier nå Toyota i Japan at de riktignok vurderer et tredje merke men at det ikke nødvendigvis medfører en ny salgskanal. Det er spesielt den nye modellen Matrix som ble lansert i Detroit som er aktuell å markedsføre med en mer ungdommelig approach.
Av Terje Ringen – bilnorge.no