-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Toyota vurderer tredje merke
Toyota sliter med å kommunisere sitt budskap til unge mennesker, og vurderer derfor å etablere et tredje merke på det amerikanske markedet.

Men Toyota sliter med en kundekrets som stadig får høyere snittalder. Den gjennomsnittlige Toyota-kjøperen er nå 43 år, og det er over gjennomsnittet til USA-kjøperen og godt over snittet til kjøperne av andre japanske merker. Analytikere sier nå at Toyota står i fare for å få et stempel som sidrumpa, på samme måte som Oldsmobile som GM nylig besluttet å nedlegge som merke.
Et styremedlem hos Toyota sier et tredje merke er under seriøs vurdering. Det er naturlig å vurdere et tredje merke for det amerikanske markedet i tillegg til Toyota og Lexus, forteller han til Reuters. I Japan har Toyota hatt stor suksess med sine WiLL produkter som er spesielt rettet mot et ungdommelig klientell.
Men ledelsen i Toyota USA er negative til utspillet. Vi skal vurdere alle muligheter, men jeg tror ikke vi har behov for en tredje salgskanal, sier Don Esmond i Toyota USA. Japanerne tror alltid at flere forhandlere gir et større volum. Det kan nok lett gjøres i Japan, men USA er annerledes, sier han
Etter litt frem og tilbake sier nå Toyota i Japan at de riktignok vurderer et tredje merke men at det ikke nødvendigvis medfører en ny salgskanal. Det er spesielt den nye modellen Matrix som ble lansert i Detroit som er aktuell å markedsføre med en mer ungdommelig approach.
Av Terje Ringen – bilnorge.no