-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lotus skal doble produksjonen
I desember nevnte jeg all nybyggingen hos de italienske superbilfabrikkene. (Klikk her for å lese) Nå forteller venner hos Lotus (jeg har ikke vært der på over et år) at nå er de også ferdig med en nytt byggetrinn – og at de akter å fordoble produksjonen.

Lotus har også en filial av utviklingsavdelingen sin i USA nå, der det jobber 50 høykvalifiserte teknikere. En tettere kontakt til GM, som for eksempel ga dem Opel Speedster-oppdraget, kan opprettholdes derfra.
I fjor investerte eierne nye 11 millioner pund inn i forsknings- og utviklingsavdelingen – noe av det går blant annet til et nytt bygg der Russel Carr, designsjef, og hans folk nettopp har flyttet inn.
Men det er i produksjonen vi vil se de største utvidelsene. For eksempel skal Opel Speedster-produksjonen økes til 6.500 biler neste år, opp fra ca. 3.000 i år. Og så har Lotus bestemt seg for å være litt mer seriøse når det gjelder å selge biler til USA igjen. Dit har det dryppet ca. 200 biler i året, de siste årene, en forholdsvis tilfeldig eksport. Nå skal dette inn i et system, og man har bestemt seg for i hvert fall 1.000 biler, først og fremst Elise og hennes derivater, hvert år.
Lotus betaler for seg selv igjen nå. Ikke med like stor fortjeneste som Porsche riktignok, men solid. I 1999 tjente de 15 millioner pund, og resultatet for 2000 venter man vil vise enda bedre tall.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no