-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Proton elsker fortsatt Lotus
En lokal avis i Kuala Lumpur antydet i en reportasje at Proton var i ferd med å selge sine 80% i Lotus. Helt feil sa Malaysias stolte bilfabrikk.
Men: Proton har ingen planer om å selge sine 80% av Lotus Group International Ltd (som igjen eier Group Lotus Ltd. som igjen eier Lotus Car Ltd – Colin Chapmans forretningskonstruksjoner var aldri spesielt enkle de heller.) sto det å lese i en pressemelding derfra.
Hva som derimot fremdeles står på agendaen er at Malaysia vurderer å selge ut 30% av Proton, og har allerede hatt interessenter fra de tre amerikanske produsentene. Dessuten er det åpenbart Proton som ligger best an til å kjøpe Midland Powertrain, den tidligere Rover motorfabrikken som BMW nå skal kvitte seg med.
Proton har ambisjoner om å bli en global motorleverandør, og da trenger de en fabrikk. Lotus har utviklet en to-liters modulisert motorkonstruksjon for dem, som åpenbart har store muligheter. Den skal inn i Protons første egenutviklede personbil, og i en sportsvogn de har utviklet sammen med Lotus. Og så skal den selges til andre som vil ha den, kontrakter er allerede tegnet, sier Lotus.
Dagens Rover er også ute etter denne fabrikken, men kanskje det hadde vært lurere av dem å la andre overta den og så kjøpe motorer stykkvis derfra?
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no