-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Voldsom el-offensiv hos Mercedes
Mercedes-Benz røper sine planer for de nærmeste årene med hensyn til elektrifisering. Seks EQ-modeller skal på markedet innen utgangen av 2022, i tillegg til dagens EQC og EQV.
Gjennom Ambition 2039 jobber Mercedes mot å bli CO2-nøytrale, ikke bare når det gjelder bilene, men gjennom hele livsløpet. Innen utgangen av 2022 skal de ha åtte EQ-modeller på veien, og produksjonen skal foregå på tre kontinenter.
I mai 2019 startet produksjonen av EQC i Bremen, og bare noen måneder senere ble den også produsert av Beijing Benz Automotive Company (BBAC) for det kinesiske markedet.
Nå i høst startet også produksjonen av EQV ved Mercedes-fabrikken i spanske Vitoria.
De som er ute etter en kompakt SUV kan ifølge produsenten glede seg til EQA og EQB som begge skal presenteres i 2021. Førstnevnte blir klar i løpet av 2021 mens EQB kommer tidlig i 2022.
EQA skal produseres i tyske Rastatt mens EQB-produksjonen er besluttet lagt til anlegget i Kecskemét i Ungarn. Begge på felles samlebånd med de fossildrevne derivatene. Disse skal også bygges for det lokale markedet i Beijing.
EQS, den elektriske S-Klassen, skal i produksjon i løpet av første halvår 2021 i nybygde Factory 56 ved hovedanlegget i Sindelfingen. Her bygges allerede S-Klasse, og senere følger også Mercedes-Maybach S-Klasse.
Andre halvår 2021 starter så produksjonen av EQE sedan i Bremen og litt senere også i Beijing. Dermed får kineserne tilgang til fire lokalproduserte EQ-modeller. Bilen kommer på markedet i 2022.
Den store amerikanske fabrikken i Tuscaloosa holder nå på å klargjøre for produksj av to nye modeller – EQE SUV og EQS SUV som skal på båndet fra 2022 side om side med de fossildrevne versjonene av GLE og GLS.
Daimler står også for sin egen batteriproduksjon, og et nettverk er under oppbygging på de samme tre kontinenter.
Minst halvparten av alle nye Mercedes-modeller skal være elektrifisert i 2030, og konsernet forventer rask vekst i elbilsalget i årene fremover.