-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Toyota tester ut trådløs lading
Toyota starter "real life" testing av sin nyutviklede teknologi for induksjonslading av plug-in hybrider og elbiler i Japan.

Induksjonslading betyr at ladbare hybrider, som Toyota Prius Plug-In Hybrid, og øvrige elbiler kan lade trådløst på bestemte steder.
Systemet kan lade et elektrisk kjøretøy som er parkert over en spole i bakken. Dette gjør ladeprosessen enklere og mer behagelig, siden det ikke er behov for noen fysisk tilkobling.
Ladesystemet benytter seg av såkalt magnetisk resonans-teknologi. Dette overfører strøm ved å benytte seg av den magnetiske resonansen som oppstår fra endringer i et magnetfelts intensitet.
Forbedret parkeringsassistent
Den trådløse overføringen skjer mellom en nedgravd spole og en spole montert på bilen. Systemet kan være i stand til å redusere eventuelle effektivitetsfall i kraftoverføringen, som følge av feiltilpasning av bilen eller høydeforskjell mellom sende- og mottagerspole.
Toyota opplyser at ladeteknologien er skapt med tanke på et fremtidig marked. Den er dessuten konstruert for å minimere elektromagnetiske forstyrrelser på annet utstyr i nærheten. Den bakkemonterte spolen er samtidig robust nok til å tåle at en bil kjører over den.
For å unngå at føreren parkerer feil over spolen, har Toyota utviklet en ny og forbedret parkeringsassistent. Systemet har egen visning av hvor ladespolen befinner seg på den aktuelle parkeringsplassen, for å sikre optimal ladeposisjon.
Skal teste ladevaner
Testingen vil skje med tre plug-in hybrider i tre ulike hjem i japanske Aichi og skal etter planen pågå i ett år for å avklare både brukertilfredshet og ladeadferd.
Testresultatene vil bli benyttet til å videreutvikle teknologien, med kommersialisering som det endelige målet. Toyota tror kommersialisering av denne ladeteknologien vil bidra til å løfte frem bruken av elektriske kjøretøy og ladbare hybrider.