-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Klart for Eco-maraton
Torsdag, på selveste 17. mai, starter årets utgave av Shell Eco-maraton. Det norske laget går for ny verdensrekord. Men i dag råder usikkerheten i laget, siden tekniske problemer truer med å sette en stopper for forsøket.

Det norske teamet fra NTNU i Trondheim, og den helt nye bilen DNV Fuelfighter 2, er nå på plass i Rotterdam, hvor årets utgave av Shell Eco-maraton går av stabelen fra torsdag til lørdag.Tusenvis av timer er lagt ned, og bilen har en reell verdi på ca. 25 millioner kroner. Men med en helt nybygd bil inneholdende uprøvd teknologi, kan mye gå galt.- Ja, det er nok en rimelig nervøs stemning i laget akkurat nå, forteller medieansvarlig Silje Skogrand mens resten av laget er på vei ut av konkurranseområdet for å få litt sårt tiltrengt mat.- Det er et eller annet som ikke virker helt slik det skal, og det gjør at stemningen i laget blir lettere urolig, sier hun.Lag fra hele verden er på plass for å konkurrere om å kjøre lengst mulig på en energimengde tilsvarende en liter drivstoff, og det norske laget stiller i klassen ”Urban Concept” som betyr at bilen blant annet må ha fire hjul og ratt.- Vi har selvsagt ikke gitt opp. Det er tidlig i konkurransen ennå, og etter en liten matbit skal vi jobbe videre for å løse problemet, og være klar til å sette ny verdensrekord. Det er jo en helt klar målsetting for oss, sier Skogrand.Shell Eco-Marathon startet som en intern konkurranse hos Shell allerede i 1939, og har eksistert i sin nåværende form siden 1985.NTNU satte verdensrekord i 2009 da de kjørte 1246 kilometer på en energimengde tilsvarende en liter drivstoff med sin DNV Fuelfighter.Med oppfølgeren DNV Fuelfighter 2, som har byttet energikilde fra brenselcelle til batteri, samt både er lettere og mer aerodynamisk, er målsettingen høy foran årets løp.- Konkurransen er alltid hard, og vi har mye å leve opp til når vi representerer NTNU. Etter verdensrekorden i 2009 fikk laget også en andreplass i fjor. Så vi har store sko å fylle. Ikke bare vil vi fylle skoene, men kanskje gjøre det enda bedre enn tidligere år, sier Skogrand.Den norske bilen kjører sine første runder i Rotterdam fredag, og konkurransen avsluttes lørdag ettermiddag.Det norske laget består av Fariborz Ali Heidarloo fra Iran, Silje Kristine Skogrand Pedersen fra Trondheim, Hans Gudvangen fra Aure, Petter Thorrud Larsen fra Langesund, Itxaso Yuguero Garmendia fra Spania, Fredrik Endresen fra Oslo, Ørjan Sjo fra Stavanger, Mats Herding Solberg fra Oslo, Eivind Sæter fra Ålesund, Håkan Johan Seiness fra Tromsø, Benjamin Gutjahr fra Tyskland, Aksel Qviller fra Trondheim, Oluf Tonning fra Stryn og Aslak Brage Espeland fra Lillestrøm.