-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Ny Brenselcellebil fra Daimlerchrysler
Det er snart en årlig foreteelse at Mercedes-Benz, eller Daimlerchrysler som de heter, presenterer en brenselcellebil. Deres aller nyeste, Necar 5, skal presenteres under Brandeburger Tor. Vi håper Daimler-sjefen klarer å holde seg unna politiet denne gangen.

Det kom nemlig da en av journalistene gjorde en trafikkpolitipatrulje oppmerksom på en Mercedes A-klasse med noe merkelig skrift som var fullstendig vanvittig og ulovlig parkert ved Brandenburger Tor. Der fant politifolkene ganske riktig eklatante brudd på alle parkeringsregler, og det hjalp ikke at det var ørten TV kameraer og pressefotografer til stede. Bilen måtte vekk. Da en herre i mørk dress meldte seg, etter spørsmål om hvem som disponerte bilen, ba politiet om vognkort og sertifikat. Dressmannen hadde selvfølgelig ingen av delene, han hadde ikke en gang legitimasjon. At han hadde en rekke løytnanter rundt seg, toppsjef i Daimler-Benz som han var, hjalp heller ikke. Det ble ganske pinlig.
Denne gangen er presentasjonen litt mer heavy. Daimlerchryslers del av sentrum er ferdig bygget og innflyttet, så de begynner vel å kjenne det lokale lynnet. Dessuten kommer også forbundskansler Gerhard Schröder til presentasjonen den 7. november. Så da tillater kanskje trafikkpolitiet litt mer.
Av spesiell interesse for oss er at nå tar brenselcelle-delen åpenbart enda mindre plass – selv om den ikke er bygget inn i en Smart enda – skallet er fremdeles en A-Klasse. Dessuten ryktes det at denne utgaven skal drives av methanol – hvilket er et sterkt avvik fra konsernets tidligere hydrogen-filosofi.
Vi får se.
Selskapets første brenselcelle-busser er på markedet i 2002. Oslo skal ha sin.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no