-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Mini i vaske-kunst
Wash Me heter et sveitsisk kunstalbum, der sentrum for oppmerksomheten er Mini.


To av personene bak Wash Me - Oliver Aeschlimann (t.v.) og Nico Ammann:
Ideen er egentlig ganske åpenbar. ”Vask meg” finner du ofte skrevet inn på et støvete bilkarosseri. Etter en tur i vaskeanlegget er bilen akkurat slik den var i utgangspunktet.
Dette er det fotograf Nico Amman og ti av hans kunstnervenner har tatt utgangspunkt i. De har dekorert og omskapt Minier, men ikke mer fundamentalt enn at bilene, etter en tur i en god bilvask, er tilbake til det opprinnelige.
Amman forteler at det eneste de 10 kunstnervennene har til felles, er at ingen av dem noensinne har jobbet med en bil som medium. Men de angriper åpenbart dette nye objektet med glede og overskudd.
Bare en sånn fantastisk ide som å fylle vindusvaskeren med farget vann og så se hvordan bilen vil se ut etter en tur gjennom masse motvind. Og du vil ikke tro hva metervis med hvit tape, og en del rosa farge kan gjøre for en Mini.
Boken ble gitt ut av den sveitsiske Mini-importøren i anledning av Miniens 50-års jubileum. Den er passende nok utstyrt med et kunststoff-omslag, slik at den kan vaskes av.
Seriøst innhold sørger Jaqueline Otten for, hun er sjef for Design ved Kunsthøyskolen i Zürich og har gjort et spennende essay om dette design-ikonet vi trodde vi hadde lest alt om.
Boka ble dessverre trykket i bare 2.000 eksemplarer, men det er mulig det fremdeles finnes noen eksemplarer. Du kan i alle fall få med deg det meste på www.washme.ch hvor du sågar kan bla deg gjennom hele boka i webutgave.