-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tohjuls Morgan
Etter mange år med firehjuls biler rykket Morgan tilbake til start med en på tre. Nå dukker de jommen opp med noe på to hjul også.
Det er jo litt skeivt når det som opptar meg mest med denne nye tohjulingen til Morgan er girkasse. Men det er fordi disse folkene i Malvern Link imponerte meg så mye da de viste frem en prototyp på en elektrisk drevet Morgan, og viste at de hadde lagt inn en fire-trinns girkasse i den.
- Vi er alle enige om at det ikke er nødvendig med girkasse i en elbil, men halve gleden ved å kjøre en bil som vår er jo å skifte gir, var den glitrende argumentasjonen derfra.
Og nå har de altså, sammen med en nabo som heter Malvern Cycles CIC, bygget en sykkel som ser ut som sånn som de tøffeste gutta i gata bruker. De med muskler i beina.
For dette er ikke noen racersykkel, den er ikke en gang spesielt lett, oppdaget jeg da jeg leste spesifikasjonene. Men det er den type bysykkel som er uten gir, og da tilhører du hardcore segmentet.
Så er det juks: det er en utvekslings-endrings-mulighet i navet. Du skifter ved å tråkke lett bakover. (Tråkker du hardere bakover bremser du – her er det bare forhjulet som bremses ved hjelp av en hendel).
Som spesialsykler flest er også dette et resultat av en rekke deler hentet fra de forskjelligste kilder.
Foffa i London har laget ramma, som er bygget for å sikre skikkelige byegenskaper.
Bakhjulsnavet er Sturmey Archers duo-matic to-trinns – men det stopper ikke der. For navet har innebygget en liten lydgenerator som gjør at sykkelen produserer en helt spesiell låt som gjør at den kan identifiseres, akkurat som motorlåta fra trehjulingen gjør det fullstendig klart hva som kommer der.
Ikke en Morgan uten at det også legges inn noen klassiske preg. I dette tilfelle er det sete og holker fra Brooks, og da begynner det å bli litt vintage over det hele igjen, selv om pedalene fra DMR er så moderne som du kan få dem.
Grafikken er Morgans og Ultremo-dekkene fra Schwalbe er spesielt utvalgt med sine oransje toner i det svarte.
Sykkelen leveres i tre størrelser, 53, 57 og 61 cm, og – som sagt – vekten på rundt 15 kg er ikke rørende lav. Prisen for et kunststykke i såpass begrenset opplag er derimot ikke noe å bli skremt av: rett under 1000 pund.
Men du må skynde deg, i skrivende stund er nesten halvparten av de femti som skal bygges, allerede solgt.
Du kan sjekke lagerbeholdning og bestille en her