-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Rekkeviddedobling – bak mål
Nissan oppfordrer sine ansatte til å vise initiativ. Noen av de spanske gjorde det – de økte batterikapasiteten på Leaf fra 24 kWh til 48! Men det tok litt plass.
En gruppe ingeniører og teknikere på Nissan-fabrikken i Barcelona var såpass ivrige i tjenesten – også da de egentlig var utenfor tjenesten – at de la grunnlaget for noe Nissan kaller Innovation Team.
De jobber med sine egne prosjekter, kanskje slike som burde være, eller også er, hos bedriftens egne utviklingsavdelinger. Men man skal ikke se bort fra at entusiastiske «amatører» også kan komme på noe glupt.
Eco challenge
Og nå har Barcelona-gruppen tatt for seg Leaf og utviklet en spesiell bil som skal brukes i den spanske ECO-serien. Det er en konkurranse der bærekraft og effektivitet teller noe mer enn fart, kan man si.
Det disse folkene gjorde var, enkelt fortalt, å doble batterikapasiteten i en Leaf. Og samtidig løse alle de problemer det fører med seg – bortsett fra hovedproblemet selvfølgelig: Hvordan kan dette gjøres uten at det går ut over plassen`?
Som man ser har det gått ut over plassen- slik at det nå bare er forseter der. Men ellers går den så det suser, ingen åpenbare problemer, ikke engang i kjøleavdelingen.
Og bilen har til og med fått et navn. Av en eller annen grunn kaller de den Cocoon, og av en eller annen grunn er den oppkalt etter det 30 år gamle sci-fi filmen om en underlig ungdomskilde.
Det gir kanskje en slags ungdomskilde-effekt å jobbe med slike prosjekter?