-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Imponerende Opel
I noe som vel må kunne kalles et kriseår, klarte Opel å klore seg tilbake til andreplass i Tyskland. Meget godt gjort.
I store deler av dette året har fremtidsutsiktene til Opel vært svært tåkete. Og spesielt i Tyskland har Opel og GM fått masse tyn, fordi det ble for meget frem-og-tilbake med hensyn til hvem som skulle eie Opel, og på hvilket nivå produksjonen skulle fortsette.
LES MER I: Nytt kapittel i Opel-sagaen
Men her viser det seg heldigvis at både hos produsent og blant kunder, er det mulig å skille mellom produkt og politikk. For med 8,9 prosent markedsandel på hjemmemarkedet vil Opel igjen ende på annen plass, bak Volkswagen.
Nå er det ikke bare snakk om at de har greid å beholde plassen – de har faktisk kjempet seg tilbake fra en fjerdeplass. I 2008 gikk nemlig både Mercedes-Benz og BMW forbi dette GM-merket. Med 31 prosent økning i år er merket i første rekke.
Det er mange positive detaljer her, når man ser på hele bildet. Selvfølgelig har den tyske vrakpremien hjulpet til, men ikke så mye som man kanskje skulle tro. For eksempel har Insignia, som ikke har vært premiert av vrakpolitikken i det hele tatt, stått for en stor del av økningen.
Dessuten er ikke den nye Astra med i denne opptellingen. Den bilen kom først på markedet i desember og finnes ikke i statistikken før året er omme. Opel forteller forresten at det er 60.000 bestillinger på den før lansering.
LES OM: Vår første tur i ny Astra
Opel fortsetter forøvrig sin offensive modellpolitkk. Nestemann ut er den nye Meriva.