-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Opel fra Zastava
Husker noen Zastava? Nå dukker navnet opp igjen – som lisensbygger for Opel.

GM har inngått avtale med Zastava i Serbia om lisensproduksjon av Astra-modellen. Produksjonen skal starte neste år, men foreløpig vet vi ikke noe om volumet. Det er sannsynlig at bilene bare skal selges lokalt på Balkan.
Det er tvilsomt om noen husker Zastava-navnet. Yugo kanskje, men ikke Zastava. Og de få som husker dette bilmerket gjør det nok med frysninger langs ryggen. Det ble bare solgt 237 slike biler i de tidligste 80-årene i Norge – og det lave volumet hadde sin gode grunn.
Bilen i seg selv var jo bra nok, den var en praktisk 5-dørs utgave av Fiat 128, men kvaliteten og materialene som ble brukt lot en del tilbake å ønske, for å si det mildt.
Fabrikken ligger i Kragujevac, som den gang befant seg i Jugoslavia. Men så kom krigen og byen ble liggende i Serbia og fabrikken bombet sønder og sammen under NATO-offensiver mot serbisk industri i 1999.
Opp av asken
Oppbyggingen har vært treg, selv om de første bilene trillet av båndet igjen i 2000. Nå begynner de imidlertid å komme på nett igjen, i fjor ble det fremstilt 15.000 biler der og kapasiteten bygges sakte og sikkert opp til 60.000 biler/år.
Tradisjonelt er det Fiat som har vært produsert her. Og etter gjenoppbyggingen har det også vært italienerne som forsyner fabrikken med konstruksjoner. Besteselgeren nå er Punto, som heter Zastava 10, men også eldre Fiater, og ikke minst de små lastebilene, er populære modeller.
Zastava er fremdeles statseid, men det fortelles nå at fabrikken skal legges ut for salg i desember. Da hjelper det selvfølgelig godt å ha noen faste avtaler.