-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist











































































Bil og reklame
Det er alltid en spesialutstilling i en av de bortgjemte hallene under bilutstillingen i Paris. Vi har sett taxier fra hele verden, tegneseriebiler har vi møtt og franske bilmuseer har blitt presentert der. I år var temaet "Biler og reklame"
Det var kanskje ikke en pedagogisk, tematisk eller kronologisk innføring vi fikk om biler og reklame, men det ble allikevel en underholdende gjennomgang, som vi lar dere få ta del i gjennom dette bildebrevet.
Det som egentlig var gjort var at en rekke bilprodusenter (alle de franske, Renault hadde sågar inkludert Alpine) og noen utenlandske hadde funnet frem noe eldre biler, og hengt opp mer eller mindre relevante reklameplakater bak.
Om vi lærte noe av det er vanskelig å si, man skulle bruke øyne og hode godt for å se forbindelser og utvikling, men hver for seg var det jo morsomme innslag.
Og det ironiske er jo at her oppe hadde Renault plassert sin lett sensasjonelle Alpine-baserte konseptbil, A110-50, som de debuterte med på banen dagen før Formel 1 løpet i Monaco i sommer. De færreste av Parisutstillings-journalistene hadde sett den før. Fremdeles er det de færreste av dem som har sett den.
Det som var litt trist med akkurat denne delen av utstillingen, var at det var bare «levende» merker som var representert.
Riktignok var det reprodusert noen få mellomkrigstid-annonser for merker som er forsvunnet, og vi ble sågar minnet på at det hadde vært noe som het Simca etter tiden. Men denne delen var alt for liten.
Det å se en nydelig Delage eller en eksentrisk Voisin med tilhørende reklamemateriale, ville satt dagens spede innsats i virkelig perspektiv.
Men jeg sier ikke at det er bortkastet å ta den lange omveien til Hall 8, om ikke plakatene er de mest fascinerende, så er det nok old- og young-timers til å holde oppmerksomheten fangen i lang tid.