-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Suveren helseattest fra Porsche
Porsche tjener bedre enn noensinne. I første halvpart av inneværende forretningsår gikk overskuddet opp med 12% mens salget økte med 16%.

Økonomisk er det topp helse hele veien. På tross av omkostningene ved innføring av en ny modell-linje, 4-hjuls driveren Cayenne, som skal bygges ved en ny fabrikk i Leipzig, regner man med minst samme resultat som i fjor, 850 millioner DM.
Det er ikke bare spørsmålet om hvorvidt Carrera GT (bildet), V10-superbilen som har vært vist på en del bilutstillinger, skal avgjøres i løpet av våren. Fabrikken vurderer også en fjerde modell-linje i tillegg til Boxster, 911 og Cayenne. Men vi skal ikke ha noe under Boxster sier Porsche-sjef Wendelin Wiedeking. Med tre modell-linjer er ekspansjonsmulighetene litt begrenset, sier han, på tross av at Cayenne alene kommer til å øke produksjonsvolumet med 50%. Han presiserte også at noen felles innsats med andre fabrikker er det ikke snakk om da, for en sportsvogn-plattform vil vi aldri dele med en annen fabrikk, sa han.
Aksjemarkedet er selvfølgelig begeistret, etter halvårs-informasjonene økte igjen kursen med 6,1 prosent. Problemet er bare det at det er så få aksjer i selskapet at de nå koster 3.600 euro pr stk. Resultatet er at det bare omsettes færre enn 600 Porsche-aksjer hver dag. For å øke likviditeten skal det gjøres en aksjesplitt, slik at det blir ti nye for en gammel aksje. Disse aksjene har ikke stemmerett, men utbyttet etter først halvår var på 29 mark. Arbeiderne har for øvrig fått en bonus på 3.250 DM for forrige forretningsår.
Hvis nå bare Porsche kunne gjøre som MAN har gjort nå, å gå over til å følge kalenderåret i bokholderiet også, ville alt vært bra.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no