-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Privat-Smart til USA
Man er ikke helt klar om dette er en provokasjon eller ramme alvor: California-baserte ZAP har bestilt Smart Fortwo for en milliard dollars!
ZAP er egentlig kjent for sine elektriske biler og ombygging av helt ned til scootere til elektrisk drift. Men i Smarts tilfelle er det ikke snakk om å bygge den om, fordi det påstås at den er så effektiv og ren at den ikke vil ødelegge ZAPs grønne renommé.
De første ZAP-Smartene ble lansert i Reno i forrige uke, og det er på grunn av reaksjoner etter forhandlersamlingene der at ZAP har slått til med kjempeordren. Konkret ba de om 76.500 biler, for til sammen 1,03 milliarder dollar. Det er nesten en hel årsproduksjon av denne modellen.
Daimlerchrysler har da åpenbart et valg mellom å si takk for bestillingen, håpe at pengene kommer, og overlate lanseringen av et ikon til noen de ikke kan kontrollere, eller å forsere en introduksjon som de egentlig ikke ønsker, selv.
Men det er åpenbart et eller annet her som ikke stemmer. Selv har Daimlerchrysler sagt, etter grundige markedsundersøkelser, at det er et årlig marked på 10.000 Fortwo i USA hvert år. ZAP-forhandlerne ser ut til ikke å være helt enige. Det er ennå ikke kommet beskjed om produsenten kommer til å effektuere bestillingen.