-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Renault skal kjøpe Nissan-bil av Suzuki
Vi nevnte forleden dag, i forbindelse med ryktet om at Toyota og Ford snakket sammen, at det er jommen ikke mange bilfabrikkere som opererer på egen hånd lenger. Nå fortelles det om en ny samrøre.

Derfor er det åpenbart helt logisk, i Japan i hvert fall, å spørre markedslederen om de kan vær så snill å selge noen slike biler til en annen bilfabrikk, slik at markedslederen kan få enda en konkurrent.
Både Nissan og Suzuki har sagt at disse samtalene pågår, og at Nissan håper å selge en mikrobil under eget navn i 2002. Men på sikt, sier japanske aviser, regner Nissan med å ha utviklet sin egen, riktignok med Suzuki motor, og selge 100.000 av dem hvert år. Kanskje får den et utseende a la konseptbilen Hyper Mini (bildet)?
Hvis du synes dette høres helt sprøtt ut så ikke glem at Suzuki, som dominerer denne klassen, de har nesten en tredel av den, allerede selger slike biler til Ford-dominerte Mazda, som så pusher dem videre under eget navn.
Hvorfor skal biler være annerledes enn kjøleskap eller komfyrer? Det er bare bilfabrikkene i Europa som insisterer på at biler er så underlige skapninger at de bare kan distribueres med monopol-lignende gruppeunntak.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no