-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Renault skal kjøpe Nissan-bil av Suzuki
Vi nevnte forleden dag, i forbindelse med ryktet om at Toyota og Ford snakket sammen, at det er jommen ikke mange bilfabrikkere som opererer på egen hånd lenger. Nå fortelles det om en ny samrøre.
Derfor er det åpenbart helt logisk, i Japan i hvert fall, å spørre markedslederen om de kan vær så snill å selge noen slike biler til en annen bilfabrikk, slik at markedslederen kan få enda en konkurrent.
Både Nissan og Suzuki har sagt at disse samtalene pågår, og at Nissan håper å selge en mikrobil under eget navn i 2002. Men på sikt, sier japanske aviser, regner Nissan med å ha utviklet sin egen, riktignok med Suzuki motor, og selge 100.000 av dem hvert år. Kanskje får den et utseende a la konseptbilen Hyper Mini (bildet)?
Hvis du synes dette høres helt sprøtt ut så ikke glem at Suzuki, som dominerer denne klassen, de har nesten en tredel av den, allerede selger slike biler til Ford-dominerte Mazda, som så pusher dem videre under eget navn.
Hvorfor skal biler være annerledes enn kjøleskap eller komfyrer? Det er bare bilfabrikkene i Europa som insisterer på at biler er så underlige skapninger at de bare kan distribueres med monopol-lignende gruppeunntak.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no