-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Toyota størst i verden
I følge Bloomberg, som har holdt opptelling, er Toyota fremdeles i front blant verdens største bilprodusenter. Men de bak kommer stadig nærmere.

Dersom tallene stemmer – de offisielle registreringstallene er ennå ikke samlet inn og addert – er Toyota verdens største bilprodusent for andre år på rad.
Når man legger til alle merkene som er assosiert, Lexus, Scion, Hino og Daihatsu, kommer man opp i 9,98 millioner biler skriver Bloomberg. 2,4 prosent opp i forhold til 2012.
Det er ganske bra gjort av Toyota å ha ristet av seg alle problemene de har vært utsatt for. Enorme tilbakekallinger, naturkatastrofer og antijapanske utslag i Kina for eksempel.
Neste mann på listen ble General Motors som endte på 9,71 millioner. Det betyr at de har halvert avstanden til japanerne. I 2012 var den avstanden 460.000 biler, nå er den på 270.000.
GM økte altså mer enn Toyota, 4 prosent klarte de å legge på seg. Men det var Volkswagen Gruppen som økte mest, med 5 prosent, til 9,7 millioner.
Dersom man ekstrapolerer utviklingen de siste årene ligger Volkswagen godt an til å nå målet sitt, nemlig å være nummer én i verden innen 2018.
Toyotas prognoser for det nye året kan tolkes som om de allerede har gitt opp kampen. De regner med å produsere 10,32 millioner biler i 2014 – det tilsvarer ikke en gang en enslig prosent økning.
Og dersom vi kan bruke Kina-markedet som et mønster for resten av verden, er målet allerede nådd for tyskerne. Volkswagen skjøv GM ned fra førsteplassen for første gang, og selv om Toyota klarte et rekordsalg der i fjor, endte de på fjerdeplass. Ford gikk opp på tredje.
Nå kan selvfølgelig fintellingen endre på den globale rekkefølgen. Men det som er minst like interessant får vi ikke greie på før langt ute i det nye året: svaret på hvilken fabrikk som har den beste inntjeningen.