-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Nye Golf blir "sikker" i mai!
Tyske ADAC har kollisjonstestet den nye Golf etter EuroNCAP retningslinjer. Resultatet gjør at man kan spørre om VW vet hva de driver med. 31 poeng er for lite til å få fem stjerner (som f. eks. Megane har) Men det blir full pott i mai, da kommer nemlig selevarsleren på plass!
ADAC, som er partner i EuroNCAP-arbeidet, slengte en Golf i veggen i egen regi. Topp karakterer nesten overalt, og en masse detaljer som satte nye standarder. Men hva betyr det når poengsummen bare tilsvarer 4 EuroNCAP stjerner? Med en beltevarsler på plass hadde det blitt to poeng til, det samme som Megane oppnådde, og full stjernesamling.
Det var forresten noen ankepunkter ved barnesikkerheten også, så vidt jeg forstår var det bare noen formelle detaljer som gjorde at det ble fire og ikke fem stjerner her. Og disse sideordnede oppgavene er ikke viktige, det er ikke de det legges vekt på i markedsføringen, selv om det også her kan dreie seg om uskadd eller invalid.
Men uansett hvor enige vi er om at EuroNCAP ikke nødvendigvis representerer det virkelige liv, er det bare å slå fast at disse stjernene betyr mye for salg og omdømme. At VW ikke har hatt skikkelige hengerfester på plass til den nye Golfen er en ting, at de fremdeles mangler den ene lille - og kanskje helt ubetydelige - detaljen som hadde sikret bilen en plass der den hører hjemme, virker helt ubegripelig.