-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Sammen om elbiler
Volkswagen anser at elektrisk drevne biler i en eller annen form er en del av fremtiden. For å innhente nyttig kompetanse inngår de nå et samarbeid med Sanyo, en av verdens ledende batteriprodusenter.


Golf TDI Hybrid trenger best mulig batteriteknologi når den skal realiseres
El i fremtiden
- Vår fokus fremover vil være på elbiler sammen biler med effektive forbrenningsmotorer, sier toppsjef i VW-gruppen, Martin Winterkorn, og fortsetter:
- Elektrifisering av drivlinjene er veien forover. Dette inkluderer regenerering av energi, men uten kraftige lagringssystemer og biler som innfrir kravene til forbrukerne, er det hele nytteløst. Derfor er dette samarbeidet svært viktig for oss.
ALLEREDE FOR HALVANNET ÅR SIDEN AVSLØRTE VI VW's ELBIL-PLANER
Dagens elbiler har det til felles at de har begrenset rekkevidde og hastighet sammenlignet med konvensjonelle biler. Dette gjør det viktig å utvikle nye akkumulatorer med ønsket kapasitet, størrelse og vekt til en pris som gjør dem anvendelige i fremtidens biler.
LES OM DAIMLERS GJENNOMBRUDD HER
Snart på banen
Litium-ion-teknologi brukes med suksess i moderne elektronikk og bærbare computere, og partene mener den samme teknologien kan tilpasses for bruk i biler.
Volkswagen viste i Genève sin Golf TDI Hybrid Concept. Denne kombinerer en moderne common rail dieselmotor med elektrisk motor og 7-trinns DSG gearkasse for å konstruere en fullverdig bil med svært gunstig forbruk. Bilen kan kombinere de to motorene for maksimale ytelser, eller den kan kjøre på bare diesel eller bare strøm.
LES MER OM GOLF TDI HYBRID HER
Audi har på sin side vist Metroproject Quattro – en kompakt elbil med rekkevidde på 100 km, med størrelse og utseende som hinter om en fremtidig A1.
HER KAN DU LESE MER OM METROPROJECT QUATTRO
VW og Sanyo håper at de første fruktene av samarbeidet kan kommersialiseres i 2010.