-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ur-Golfen skal dø
I 1974 kom den første Golf på markedet. I 2010 skal den siste nyproduserte utgaven av originalen produseres.
Citi Golf heter en populær Volkswagen-modell i Sør-Afrika. Ser du nøyere etter, ser du at dette er original-Golfen. Den geniale Giugiario-tegnede bilen som var med på å redde Volkswagen-fabrikken fra det komplette sammenbrudd.
Allerede to år etter debuten begynte VW å eksportere produksjonslinjer for denne suksess-modellen. Blant annet ble en fabrikk satt opp i den gang Apartheid Sør-Afrika. Siden 1978 har de altså bygget denne veteranen ved fabrikken i Uitenhade (Port Elizabeth).
Nå skal det mer moderne modeller inn, så den gamle må hives ut, uansett hvor populær den fremdeles er.
Men med en utsalgspris tilsvarende 10.000 euro er det tvilsomt om den kan tjene inn særlig penger for produsenten, og i forhold til mer moderne biler er det heller ikke tvil om at den teknisk og sikkerhetsmessig er temmelig akterutseilt. Selv om den nå faktisk er utstyrt med en airbag.
Det bygges andre Folkevogner der også, og det har vært eksport på rundt 40.000 biler i året fra en produksjon på mer enn 100.000.
Hva som skal komme i stedet for Golf 1, vet man ikke ennå. Det snakkes vagt om to nye småbiler, men først i mars skal det fortelles om de kommende planene.