-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volvos trio
Mens det er en kvartett, riktignok med flunkende nye musikanter, som skal drive Volvos kommende større biler, er det nå klart at en trio skal ta seg av de mindre.
Ikke særlig overraskende for de som har sett litt på Volvos smarte, modul-oppbygde nye motorserie, er at de skal servere oss tresylindrede.
BMW har gitt oss oppskriften før. Der satser de nå steinhardt på motorer med sylindre på 500 ccm. Derfra kan det utvikles både treere, firere og seksere som enkelt kan produseres på samme linje av de samme maskinene og settes sammen av de samme robotene og automatene.
Klar strategi
Foreløpig virker jo ikke behovet for noe større påtrengende heller, en av utgavene av den kommende XC90 serverer lystige 450 hk!
Så kommer altså Göteborg og viser oss bilder av en ny motorfamilie. Denne gangen består den av treere. Og tro det eller ei, den er døpt Drive E den også. Med andre ord: Det er samme motor minus en.
Halvlitere
Det føyes dessuten til at dette dreier seg om bensinmotorer. Og at i den grad det finnes noen Euro 7-grenser, vil den selvfølgelig møte dem.
Motoren vil bli brukt i nye modeller som utvikles over den nye CMA-arkitekturen til Volvo (først og fremst den omfattende 40-serien S, V og XC), men også til den gamle 60-serien.