-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
55.000 A-Klasser skal inn
Daimlerchrysler forteller at de har trøbbel med noen bremsesylindre. Derfor tilbakekalles 55.000 A-Klasser.
Det er biler produsert mellom september i fjor og januar i år som har vært utsatt for en ladning bemsesylindre med dårlig gummi. Fabrikken sier at leverandøren har endret blandingen på gummiblandingen til en tetningsmansjett uten å fortelle det til bilprodusenten. Og ganske kjapt fant Stuttgart ut at i temperaturer på under null ville man kunne risikere at bremsene ramlet ut, i hvert fall på et hjulsett. Årsaken var at gummien kunne bli litt porøs og da vil det ta tid å bygge opp trykket i hovedsylinderen hvis man ikke pumpebremset – og hvem gjør det i dag?
At det ble oppdaget såpass kvikt skyldes åpenbart tilbakemeldinger fra eiere på kalde januardager. Daimlerchrysler forteller at det er bare biler produsert i Rastatt som er berørt av denne kampanjen, og at av de totalt 55.000 bilene er omtrent halvparten eksportert.
Eierne vil begynne å få meldinger i posten mandag, bilen må inn til verksted, selve endringsarbeidet vil ta ca. 2 timer, og de samlede utgiftene på ca. 10 millioner euro er det fabrikkene som står for.
Stakkars Daimlerchrysler må nå presisere og forklare at dette problemet er et engangstilfelle og at det i hvert fall ikke har noe med det opprinnelige kan-velte problemet å gjøre.