-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
A2 skal kollidere bedre
Etter at tyske ADAC hev en Audi A2 i veggen skal fabrikken forbedre konstruksjonen litt. Kollisjonstesten viste nemlig en svakhet.

ADAC (Tysklands NAF) kjører en ganske konsekvent kollisjonstest på nye biler. Nå har de latt Audis A2 gå gjennom den. Og det viste seg selvfølgelig at kollisjonsverdien var meget gode, her har du en viss mulighet til å overleve, selv om sjåføren har oppført seg som en idiot.
Men så oppdaget ADAC-testerne, etter at smellet hadde lagt seg og ting begynte å falle til ro, at det røyk fra motorrommet. Deler av klima-anlegget hadde løsnet og klint seg inn selvstarteren som så hadde kortsluttet og forårsaket noe som kunne blitt en brann.
Audi har sett på saken, de innrømmer de har et lite problem, men antall biler som omfattes av dette er såpass lite (tresifret) at det ikke blir noen tilbakekalling. De bilene som alt er ute blir tatt i verkstedet etter hvert, og en forbedring med en bedre kapsling av jordingkabelen er allerede på plass på samlebåndet.
Men hvorfor skjedde det først da ADAC smalt bilen?
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no