-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Aggressive Explorer
Det amerikanske trafikksikkerhetsverket kan ikke helt la Ford Explorer i fred. Etter å ha beskyldt bilen pluss Firestone for å være årsak til ganske mange dødsfall har NHTSA regnet ut at det er for mange som dør, når det er en Explorer de møter. Alt for store feilkilder sier Ford.

Historien sprakk i New York Times, rett foran week-enden. Der forteller National Highway Traffic Safety Administration at Ford Explorer er overrepresentert når det gjelder fatale ulykker. Men da telles man ikke de som er døde om bord i bilen, men døde i biler som møter en Explorer.
Tallene forteller at fra 1991 til 1997 drepte en firedørs 4wd Explorer ti bilførere pr. 1.000 kollisjoner. Biler som NHTSA sa var naturlig å sammenligne med lå vesentlig lavere, på mellom 5 og 7 dødsfall pr. 1.000 kollisjoner.
Beregningene er gjort av en forsker ved Michigan Universitetet som heter Hans Joksch, som åpenbart har lagt meget stor vekt på en rekke mulige feilmarginer i disse beregningene. Men konklusjonen hans er allikevel ganske klar:
Jeg aner ikke hvorfor Explorer utmerker seg, sier han til New York Times, jeg kan bare slå fast at det gjør den.