-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Produktiv lakkleder/lakkerer
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Airstream i Norge
For første gang er luksus-caravanen Airstream tilgjengelig i Norge. I helgen kan du se vognene med egne øyne i både Oslo og hos E18 Caravan utenfor Horten.
Airstream har oppnådd kult-status grunnet sin unike design. Airstream er for caravan-elskere synonymt med kvalitet, luksus og frihet. Vognene føres eksklusivt av E18 Caravan.
- Vi er utrolig stolte av å være den eneste norske forhandleren for Airstream. Det er litt av et nåløye man må igjennom for å bli forhandler, forteller Sveinung Rones fra E18 Caravan.
American dream
Wally Byam bygget i 1929 den første versjonen av Airstream. Ideen var å lage et overnattingsalternativ som var lett nok til å trekkes av en bil, og gav en følelse av luksus på veien. Vognene ble fort populære, og allerede i 1931 var den første fabrikkproduserte modellen på veien. «Torpedo Car Cruiser» er i dag sett på som modellen som satte Airstream standarden i utforming og konsept.
Den første Airstream-modellen med fly-karakteristikkene vi kjenner i dag ble først brukt på modellen «Clipper». Erfaringene fra å ha bygget fly hos Curtiss-Wright under andre verdenskrig ble brukt da Byam startet produksjonen igjen etter krigen. «Clipper» hadde fire sengeplasser, vanntank, lys og kostet $1.200.
Designen skulle minske luftmotstanden, og dermed gjøre vognene mer driftseffektiv. Utformingen og ikke minst aluminium-skallet er det som karakteriserer en Airstream.
I 1952 ble produksjonen lagt til Jackson Center i Ohio, og i dag lages det omkring 2.000 vogner årlig.
Tester markedet
I Norge vil Airstream være tilgjengelig i 3 modeller.
E18 Carvan vil føre 534, 604 og 684. Sistnevnte er den største modellen med sine 8,25 meter.
- Vi har ikke noe salgsmål for Airstream. Vi lukter på markedet i første omgang, forteller Rones.
Modellene leveres med 2,30 m bredde, men kan bestilles i 2,50 m bredde. 2,30 meter høres kanskje lite ut for norske campere som er vant med god plass, men Airstream er rå på å utnytte plassen. Den føles alt annet enn trang og smal.
534 vil være den rimeligste modellen med startpris på 554.029 kr.
604 vil koste fra 615.882 kroner mens den største modellen, 684, vil ha en startpris på 701.470 kroner.
Du kan se Airstream på Youngstorget i dag, fredag 30. mai fra 11.00 – 15.00
Resten av helgen er det åpent hus hos E18 Caravan i Undrumsdal utenfor Horten.