-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Aston for junior
Det er klart guttungen fortjener belønning fordi han har klart å bli 10 år uten å skade seg. En håndbygget DB Convertible er vel en passende belønning?


Eksklusivt leketøy:
Støtfangere til din gamle Dino Spider, eller til en Facel Vega 3, er ikke akkurat enkle å finne. Med mindre du banker på døren til Nathan Redfearn, sjefen for noe han kaller Group Harrington. Han lager dem nemlig. Nye.
Han lager også skreddersydde interiører til Citroën 2 CV eller gamle Bobler. Og så lager han en åpen Aston til junior.
DB Convertible kaller han den, og den er kanskje en blanding av flere av 60-tallets modeller, men det er ikke tvil om at den er modellert på Aston Martin, at man fort får James Bond assosiasjoner og at den er åpen.
Fleksibel
Selv om den bare måler 250 x 103 cm er den faktisk stor nok, med sitt justerbare pedalsett, til å romme en ganske voksen person også, men den er først og fremst ment for junior – fra 10 år og oppover.
Som standard er den lakkert i sølv, men Nicholas Mee, som selger den i England, kan selvfølgelig levere den i hvilken farge du ønsker. Han er nemlig også agent for voksne Aston Martiner, så han kan mikse eksakt den fargen du har på din egen Aston.
Innvendig er det svart som dominerer, og enten er det hele kledd i vinyl eller i skinn. Men selvfølgelig kan man også utstyre denne avdelingen som man måtte ønske. Lys, retningsvisere og horn virker. Og bilen styres med et klassisk treratt.
Høy kvalitet
Den har bensinmotor som startes med tenningsnøkkel, akkurat som på en ordentlig bil, og den drives via en tre-trinns halvautomat.
Firetakteren måler 110 ccm og den kan få bilen opp i 75 km/t. Dersom pappa er spesielt nervøs kan han sørge for å justere toppfarten nedover. Dersom han er spesielt eventyrlysten kan han sikkert også trimme motoren oppover.
Opphengningen er skikkelig med coil-over, og på skivebremsene står det Brembo. Mee, som vet ett og annet om raske biler, sier at konstruksjonsarbeidet og utførelsen er glimrende, og at bilen ikke har noen problemer med å håndtere slike verdier.
Nicholas Mee skal ha litt over 150.000 kroner for moroa. Men hvis du banker på døra til produsenten i Saigon (Vietnam) – der de har jobbet fra i snart ti år nå - slipper du nok unna med litt over 80.