-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Boble med det rare i
Memminger Roadster tar et klassisk Boble-skall og pakker det rundt et moderne rørramme-chassis og 2,7-liters luftkjølt bokser. Den ultimate Käfer?
Memminger er et selskap vi har vært innom før, men normalt driver de med normal restaurering og oppgradering av gamle Bobler. Dette er derimot et helt nytt prosjekt.
Den ser jo ut som en Boble, gjør den ikke? Selv om Memminger gjør ganske radikale endringer fra en tradisjonell Boble.
Bilen er bygget på et skreddersydd rørramme-chassis, med moderne hjuloppheng både foran og bak.
- Bilen heter Roadster 2.7 fordi vi har en egen 2,7-liters firesylindret motor, sier Georg Memminger, mannen bak selskapet.
Den midtmonterte motoren er naturligvis en boksermotor, men den er også luftkjølt – så Porsche-linken her er ikke så til stede som man kanskje skulle tro. 210 hestekrefter burde holde fint i den lille bilen. Memminger opplyser ikke om vekt, men ifølge Carbuzz.com veier den ikke mer enn 800 kilo!
Bilen har bare to seter, og er bare 403 centimeter lang, noen mm kortere enn en original Boble.
- Prosjektet startet med en idé om hva vi kan gjøre med en Boble ved å bruke våre egne deler, men likevel få noe til å se ut som en «riktig pakke», sier Schorsch Memminger.
Mange års erfaring med nettopp Boble-restaurering har gjort at Memminger har alle slags ettermarkedsdeler til den klassiske bilen, og Roadsteren er på en måte et «showcase» for hva de kan få til når all kunnskapen puttes inn i én pakke.
- Det handler om å videreutvikle et ikon, sier designer Philipp Eberl.
- Vi lager teknisk sett en ny bil, men med genene fra Käfer, sier Georg Memminger.
- Designen er flott, men den må også være god å kjøre. Siden dette er en moderne bil er det en bil du kan ha det veldig moro i også, sier Schorsch.
- Vi beskriver egentlig Boblas 80-årige historie i denne bilen, sier Georg.
Dette er sannsynligvis ikke en bil Memminger har tenkt å bygge mange av, men det ryktes at de ønsker å lage en begrenset produksjon av modellen, så her er det bare å kjenne sin besøkelsestid dersom en Boble helt utenom det vanlige står på ønskelista.