-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Børstraktor-arroganse
Nå påstås det også i British Medical Journal: børstraktor-sjåfører er mer arrogante, og farligere i trafikken, enn førere av mindre dominerende biler.

Jeg har en fast strekning i Oslo der man kan tjene fem-seks biler i en kø ved å late som man ikke skjønte at filen til høyre er for kollektiv-trafikk, og så presse seg inn i den disiplinerte køen litt lenger frem.
Jeg har lenge vært redd for at jeg har en slags biloverklasse-aversjon, slik at jeg bare ser XC90 og X5 og M-klasse og slike biler når jeg studerer de som er så flinke at de vinner over alle oss andre, men nå tror jeg kanskje jeg har støtte i et anerkjent britisk medisinsk tidskrift.
La gå, undersøkelsen er kanskje ikke verdens mest vitenskaplige, og dessuten må man være enig i at mobiltelefonbruk bak rattet = farlig sjåfør.
Men her er altså noe av det de skriver i British Medical Journal: Oberservatører hadde tatt oppstilling ved representative gatestrekninger på Londons vestkant. I løpet av observasjonstiden slo man fast at 8,2 % av børstraktor-kjørerne brukte mobiltelefonen, mens det for de andre bilene bare var snakk om 2 prosent av sjåførene.
Man kunne også telle at 20 prosent av de som satt høyt der oppe ikke brukte sikkerhetssele mens det i den andre gruppen bare var to prosent.
Det var forskere fra Imperial College i London og Universitetet i Queensland som gjorde denne undersøkelsen, og de slår fast at i de store bilene føler eieren seg uovervinnelig og usårbar. Og at de dermed utgjør er større fare for sine medtrafikanter.
Observatørene hadde sett i alt 2.944 av de store og 38.182 vanlige personbiler før de skrev ned resultatet.