-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Deauville til Kina
Det overrasket mange at de Tomaso Deauville faktisk dukket opp i Genève i fjor. Neste stasjon, enda mer overraskende, er Kina.
Den nye de Tomaso-organisasjonen hadde lovt oss en ny Deauville til Genève-utstillingen.
Med selskapets noe uryddige historikk i bakhodet var det mange som trodde at det ikke ville skje. Men jommen sto ikke bilen der, i to eksemplarer faktisk, både på de Tomasos egen stand og hos Pininfarina.
Det siste var ganske naturlig, dels fordi Pininfarina hadde tegnet karosseriet og dels fordi de Tomaso-folket hadde overtatt Pininfarinas produksjonsanlegg med alle de forpliktelser det førte med seg.
Vi fikk med andre ord en dobbelt overraskelse. Fordi bilen faktisk var på plass, men også fordi den var så lite attraktiv. En ganske kjedelig luksus-SUV uten spor av karismatiske de Tomaso assosiasjoner.
Til Kina
Gjennom sommeren og høsten har det vært en rekke oppløp foran fabrikken der arbeiderne har spurt om når de Tomaso skulle oppfylle sine forpliktelser, og igjen har mange av oss regnet med at det gikk mot slutten.
Men nå kan plutselig italienske Quattroruote fortelle at lisensen for bilen er overlatt til en kinesisk gruppe «som i følge klassisk de Tomaso-tradisjon forblir navnløs, så egentlig vet vi akkurat like lite».
Riktignok er det sagt at lisensen ble solgt for 12 millioner euro – men vi vet selvfølgelig heller ikke om det er nok til å holde den skakkjørte skuta flytende.
Drømmebil
Som et passende apropos dukket det opp en liten fantasi på hjemmesiden til CarBodyDesign samtidig som denne meldingen kom. Og det alle selvfølgelig ønsker er at de Tomaso igjen skal kunne gjenopplive Mangusta-myten.
En som åpenbart ønsker å bli bildesigner, og som faktisk ser ut som han har skjønt litt, heter Maxime de Keiser, og han har sendt inn noen av Mangusta-forslagene sine til nettsiden.
Her heter den Mangusta Legacy Concept og har akkurat de samme aggressive luftinntakene, den samme utrolige (og nesten ubrukelige) hellingen på frontruten, og den samme lavtsittende holdningen – klar til å eksplodere i et kjempehopp – som originalen hadde.
Det er vel lov å drømme om at alle bitene en dag igjen kan falle på plass?