-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Det startet med nedtur
Bilsalget i Europa hadde en råtten start i år. Januar endte 7,9 prosent ned i forhold til 2011-01.

Volkswagen økte også i januar, men gruppen som helhet økte bare med 0,3 prosent. Audi økte nesten 7 prosent og Skoda dro til med 11 prosent i pluss. Men både VW og Seat bakket.
Ellers var det Daimler-gruppen som økte, Mercedes alene med 7,1 prosent, og Jaguar/Land Rover gikk også til værs. Der deltok begge merkene på festen, men Land Rover med mest: 47 prosent.
Av de uttaskjærsfra var det Hyundai-gruppen som hadde størst fart, modermerket med 18 prosent og Kia med utrolige 39 prosent – og de var ikke dårlige i fjor heller.
Lexus var den eneste andre fjerne med pluss foran navnet sitt – med mindre du regner Jeep også da. 50 prosent opp, sammen med Chrysler/Lancia den eneste i Fiat-gruppen som økte.
Men det var Renault-gruppen som fikk mest juling, 25 prosent ned – Renault alene sank med 29 prosent. Nissan lå forresten nesten på null, minus 0,2 prosent teller ikke.
Fiat-gruppen sank med 16,6 prosent, GM med 15,8, PSA med 14,6 og Ford – bra gjort – med mindre enn markedet. Der stoppet nedgangen på fem prosent. BMW-gruppen sank med 4,7, men der var faktisk Mini i pluss, så BMW alene tegnet seg for en volumnedgang på 7 prosent.
Det var en rekke markeder som økte, men ingen av dem er av betydning i den store statistikken. At Romania øker med nesten 90 prosent, til snaue 5.000 biler, er ikke nok til å redde Europa.
Det er ikke økningen i Bulgaria, Tsjekkia, Estland, Latvia, Litauen, Finland, Ungarn eller Island heller. Selv om mange bekker små kan hindre en tosifret nedgang, særlig når også Spania (meget uventet) og Sveits tilhører økerne.
Men en svak nedgang i Tyskland, ingen oppgang i et svakt Storbritannia, 21 prosent ned i Frankrike og 17 prosent ned i Italia, merkes godt på totalen.
Kriselandet Hellas minsket forresten bare med 13 prosent, mens kriselandet Portugal viste at det tok de på alvor, med minus 47 prosent.
Og Norge? Vi fortsatte mot strømmen: opp 4,5 prosent.