Lifestyle Collection
Lifestyle Collection
Lifestyle Collection
Lifestyle Collection
Lifestyle Collection
Lifestyle Collection
Lifestyle Collection

Et snev av Bugatti

For dem som synes at en Veyron er litt i meste laget, lanserte Bugatti noen alternativer under moteuken i Milano nylig.

Publisert Sist oppdatert

Vi kjenner jo til at Bugatti har lisensiert bort merkenavnet sitt flere ganger. Modellbiler og parfyme og mansjettknapper og mye annet, men denne gang skal visst Bugatti i Molsheim være litt mer enn vanlig involvert i det de kaller sin nye Lifestyle Collection.

Den nye serien, Milano-innsatsen er åpenbart bare tåen i vannet, skal være grunnlaget for et vareutvalg som skal selges gjennom 35 eksklusive merkevarebutikker over hele verden. (Bilen selges gjennom 30 forhandlere, så Lifestyle skal bli større i utbredelse i hvert fall). Disse butikkene skal vokse frem i løpet av de kommende fem år.

Se og bli sett
Det første showrommet dedikert til dette prosjektet, åpner i Milano i disse dager. Og de første «Single-brand» sjappene skal opp i Hong Kong og Beijing neste år. Ikke overraskende er det «fashion- og luxury hot spots» som skal få æren av de siste 33.

Så tett integrert i virksomheten er denne satsingen at det var sjefen selv, Dr. Wolfgang Schreiber, som introduserte initiativet i Milano og fortalte at «den nye Lifestyle Collection representerer vårt merkes DNA og gir oss mulighet til å spre en aura og dette bilikonets myte inn i andre deler av livet enn de som angår biler».

Det er ikke lett å oversette når ting blir virkelig blomstrende, men det han i virkeligheten sier er at «vi misunner Ferrari deres mesterlige mytemakeri og forsøker frenetisk å komme etter».

I denne sammenheng er det forresten ganske morsomt at toppsjefen for Bugatti International, og med ansvar for Bugatti Lifestyle, heter Massimiliano Ferrari.

Bredt utvalg
Kort fortalt så består den nye linjen av klær og accessoirer. Den ene linjen heter Ettore Bugatti Line – og spesialiteten later til å bli et bredt utvalg av EB-initialene på varene.

Den andre linjen heter Extreme Performance Macaron linjen, som jeg skjønner enda mindre av. Den øker åpenbart utvalget av klodens stunning fritidsklær, med eksklusive tekniske og high performance stoffer, strech-materialer med sterk grafikk og refleks-tape.

Dessuten snakker vi på en eller annen måte om karbonfiber, aerodynamiske linjer og cutting edge materialer.

For ordens skyld, hvert produkt er begrenset til 431 eksemplarer, for å minne om antall killometeritimen da en Veyron Super Sport ble verdens raskeste produksjonsbil i 2010.

Mekka for menn
Men for en meget begrenset kundegruppe vil også Tailor Made/Bespoke-programmet være tilgjengelig. Her er det Bugatti-eiere som kan få det de vil (akkurat som om det er noe nytt!) og alt vil bare lages etter oppfordring fra kunden og ved personlig fremmøte!

Nevnte jeg at den begrensede kundegruppen også er ganske hankjønnet? Hele den ferske kolleksjonen var mekka for menn. Det eneste objektet tilpasset kvinner var en blå krokodilleskinnsveske. Til gjengjeld hadde den fått form etter den kjente Bugatti-hesteskogrillen.

En av attraksjonene på denne linjen er, ordrett sitert: «hvert plagg vil bære den distinkte «Fabrique en Italie»-logoen"

Vi blir samtidig minnet om at nå er både Veyron 16.4 og Super sport utsolgt, men av de 150 roadsterne som skal lages er det fremdeles 50 tilgjengelige!

Powered by Labrador CMS