-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Europa-streik mot GM
I dag, den 25 januar, viser GM-arbeiderne at det fremdeles finnes noe som heter solidaritet. Man har planlagt en dag full av aksjoner over hele Europa for å protestere mot Vauxhall-planene om Luton.

Men lørdag var det bare forsiktige demonstrasjoner som uttrykte en viss misnøye med hvordan saken har vært håndtert – det kom ikke til noen industri-aksjon.
Det blir det i dag, samlebåndsarbeidere i Belgia, Tyskland og Spania vil legge ned arbeidet sammen med kollegaer i UK, for å demonstrere mot at 2.000 Luton-arbeidere skal miste jobben på grunn av det arbeiderne kaller dårlig ledelse.
Det kan også virke som om arbeiderne også er mektig irritert over hvordan GM har håndtert denne saken. At arbeiderne måtte lese om sin dystre fremtid i avisene og ikke var tatt med på råd gjennom sine fagforeninger har vakt reaksjoner. Derfor står også EMF, den europeiske jern- og metall-arbeider foreningen, bak dagens aksjon fordi GM nok en gang har overtrått obligatoriske regler for samarbeid i arbeidslivet sier EMF.
Man ber GM gjøre om beslutningen om Luton, man krever arbeidsplass-garantier og man lover ytterligere aksjoner dersom man ikke blir hørt denne gangen heller.
Opel er sikkert lykkelig for aksjonen, da har man plutselig en plausibel forklaring for at ikke dette året skal gå i pluss heller.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no