-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fiat og Mazda med spennende mål
Når Alfa Romeo og Mazda går sammen om å lage en åpen sportsbil, høres det ut som noe som er verd å vente på.

Mazda er vel den fabrikken som oppfant den åpne, glade, ukompliserte to-seteren på nytt.Engelskmennene hadde dominert dette segmentet helt siden krigen, før de begynte å snuble og det hele rant ut i sanden med de siste modellene fra MG og Triumph og Austin Healey.Så starter Mazda 1990-årene for oss med en åpenbaring. Miata, eller MX5 som den heter her hjemme. Den enkle, greie, ujålete åpne sportsbilen er tilbake.Ved inngangen til 2011 var det bygget 900.000 av denne modellserien – se ikke bort fra at det kan bli sensasjonelle 1 million før det nye samarbeidet trer i kraft.For nå har altså Mazda og Fiat-Gruppen tegnet en intensjonsavtale som skal resultere i en felles, bakhjulsdrevet roadster, basert på den neste generasjon MX5.Bilene skal, heter det i avtalen, ha forskjellig stil, man skal altså ikke være i tvil om at en Alfa er en Alfa, eller at Mazda-en er i slekt med sine forgjengere.Men når det er snakk om at de to konsernene skal kombinere sine spesialiteter inne for eksempel lettvekt eller motorteknologi høres det ut som en virkelig vinn-vinn situasjon.Mazda kan dette markedet, Alfa Romeo har på sin side masse de kan bidra med – ikke minst tradisjon og røtter tilbake til forrige århundreskiftet. Slikt betyr også noe i et romantisk marked.Det er sannsynlig at begge utgavene vil bli bygget hos Mazda i Hiroshima, og vi er lovet bilene på markedet i 2015. Industrielt er det litt spennende at dette virkelig kan gjøre det mulig for Alfa å komme seg skikkelig inn på det amerikanske markedet. Akkurat den introduksjonen har vært utsatt flere ganger i det siste.Samtidig er det noen helt klare Sergio Marcionne-grep i denne avtalen også. Fiat-sjefen har lenge snakket om nødvendigheten av samarbeid og at det er grenser for hvor små man kan være og allikevel overleve (og han ser på Fiat + Chrysler som beliggende i et grenseland).Denne nye intensjonsavtalen åpner også for samarbeid i Europa, og med flere modeller. Vi ser med andre ord kanskje konturene av en ny allianse her. Mazda ligger tross alt på 1 million produserte biler/år. Det monner det.