-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Flere GM-grep enn vekk med Olds og Luton
Wall Street Journal følger opp de siste dager meldinger om GM-reduksjoner som så langt er uttrykt i at Oldsmobile, USAs eldste bilmerke, skal under øksa, og at Vauxhall-fabrikken i Luton (som stammer fra 1905, lenge før GM kunne stave Europa) skal legges ned.
At disse informasjonene kommer omtrent samtidig med at GM-sjef Richard Wagoner er i Mexico og introduserer blant annet den nye Blazer for blant annet norske journalister, er nok ikke tilfeldig.
Avisen forteller nokså luftig at disse grepene skal være med på å spare hundrevis av millioner dollars. Men det er ikke bare innsparingen som er viktig, sier Ronald Zarella, som er sjef for GMs USA/Canada-operasjoner, de skal også få folk mer skjerpa. Når ballen lander, skal folk hive seg over den, og ikke sitte stille og se på hvor den spretter.
Spennende er en av planene som avisen avslører. Nå skal det bli slutt på at GM, fantasiløst, krever lavere pris fra underleverandører. Sammen med sine leverandører skal GM nå opprette grupper som skal jobbe med nye konstruksjoner som gjør innkjøpte komponenter billigere. Underleverandøren skal få beholde 35% av den summen som da spares, GM får resten. Og ikke minst skal GM nå blåse nytt liv i ettermarkedsoperasjonen sin, slik at den minst kan doble driftsmarginen i forhold til bilproduksjon, En økning i resultatet der på 30%, til 12 milliarder dollars, på tre år, er hva verdens største ser for seg på dette området – i følge avisen.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no