-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Flere GM-grep enn vekk med Olds og Luton
Wall Street Journal følger opp de siste dager meldinger om GM-reduksjoner som så langt er uttrykt i at Oldsmobile, USAs eldste bilmerke, skal under øksa, og at Vauxhall-fabrikken i Luton (som stammer fra 1905, lenge før GM kunne stave Europa) skal legges ned.

At disse informasjonene kommer omtrent samtidig med at GM-sjef Richard Wagoner er i Mexico og introduserer blant annet den nye Blazer for blant annet norske journalister, er nok ikke tilfeldig.
Avisen forteller nokså luftig at disse grepene skal være med på å spare hundrevis av millioner dollars. Men det er ikke bare innsparingen som er viktig, sier Ronald Zarella, som er sjef for GMs USA/Canada-operasjoner, de skal også få folk mer skjerpa. Når ballen lander, skal folk hive seg over den, og ikke sitte stille og se på hvor den spretter.
Spennende er en av planene som avisen avslører. Nå skal det bli slutt på at GM, fantasiløst, krever lavere pris fra underleverandører. Sammen med sine leverandører skal GM nå opprette grupper som skal jobbe med nye konstruksjoner som gjør innkjøpte komponenter billigere. Underleverandøren skal få beholde 35% av den summen som da spares, GM får resten. Og ikke minst skal GM nå blåse nytt liv i ettermarkedsoperasjonen sin, slik at den minst kan doble driftsmarginen i forhold til bilproduksjon, En økning i resultatet der på 30%, til 12 milliarder dollars, på tre år, er hva verdens største ser for seg på dette området – i følge avisen.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no