-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ford bytter ut sikkerhets-toppen
Den tøffeste dama i amerikansk bilindustri, Helen Petrauskas, skal slutte. 56 år gammel og sjef for Fords sikkerhets- og miljøgruppe på konstruksjon, var det stort sett hun som måtte fronte Fords del av Firestone-skandalen.
De fleste som observerte henne, syntes hun gjorde en glimrende jobb, men muligens har den ikke vært glimrende nok, for det er litt tidlig å slutte når man bare er 56. Bortsett fra akkurat denne skandalen, som påstås å ha vært årsak til 148 dødsfall, og har kostet Ford 500 millioner dollars så langt, pluss en sum de nekter å fortelle størrelsen på som er satt av som reserve for fremtidige krav, har Ford et førsteklasses renommé både når det gjelder sikkerhet og miljø. Ford er vel i dag den grønneste av alle amerikanske bilfabrikker. I stor grad takket være Helen Petrauskas.
Som jurist begynte hun hos Ford i 1971 som spesialist på miljø og utslipp, og ble visepresident med ansvar for miljø og sikkerhet i 1983. Hun har vært ganske sentral ved flere anledninger der norske journalister har blitt oppdatert på disse områdene i USA, og har vært en glimrende ambassadør for Ford ved mange andre anledninger.
Nå skal hun avløses av en annen, som både har møtt norske journalister, har et umulig etternavn og er kvinne, Susan Cischke. Hun kommer fra Daimlechrysler der hun var visepresident med ansvar blant annet for personbilvirksomheten. Hun er ingeniør, kom til Chrysler i 1976, fikk visepresidentstillingen i 1999 og raste ut i den store exodusen sist høst.
Begge disse damene er klare eksempler på at når Ford utnevner hunkjønn i toppstillinger er det ikke for å skaffe seg et kvinnesaks-alibi. De ansettes på kvalifikasjoner.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no