-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ford-dommer blir
Vi har tidligere fortalt om en vanvittig rettsavgjørelse mot Ford i California. (Les om dette på denne linken) Ford kunne selvfølgelig ikke godta en helt sprø avgjørelse, og deres første skritt var å be om at dommeren ble byttet ut. Det blir ikke noe av, sa en annen rettsinstans i går.
Før Ford går oppover i rettsystemene med anker, dette kan ta mange år, og koste mange millioner, ba de om ny rettssak på det samme nivået som den første rettssaken, men med en ny dommer. En av årsakene til anmodningen var at dommeren, Michael Ballachey, hadde uttalt seg om Ford på en måte som kunne tyde på at han var negativ til det meste av det storindustrien produserte av tilsynelatende relevant materiale. Ford lot det regne med beviser som var langt fra overbevisende var noe av det han sa.
Saken dreier seg om en slitedel i tenningsmodulen som Ford er dømt til å skifte ut på de 1,7 millioner Fordene dette angår, som befinner seg i California. Men tilsvarende skader venter Ford i mange andre deler av USA og kan eventuelt ende med at Ford må tilbakekalle over 22 millioner biler.
Dommeren har altså avgjort at dette er vanvittig trafikkfarlig, på tross av at de trafikksikkerhets-myndighetene som vanligvis står for tilbakekallingene ikke er interessert i dette fenomenet i det hele tatt. Og den samme dommeren skal nå lede neste steg i rettssaken, som skal avgjøre hvor stor skade-erstatning (!!) Ford skal betale til de stakkars bileierne som har vært utsatt for en 15 år gammel, dårlig vedlikeholdt, motor som ikke vil starte.
Det er i denne saken Ford ønsket å få en ny, ikke så forutinntatt dommer, men en dommer i Californias Høyesterett sa nei, det var ikke noe som tydet på at dommer Ballachey ikke vil behandle denne saken på en proper måte.
Ironisk nok, navnet på høyesterettdommeren som avslo Fords anmodning er Ford, James Ford.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no