-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ford går til online-verksted
Forleden dag fortalte vi om en amerikansk web-tjeneste der de nå også skal begynne å tilby on-line diagnose (Klikk her for å lese). Nå få vi en hilsen fra JoeAuto.com som ikke bare tilbyr enda mer enn det, de bruker jommen Fords penger for å få det til også.
JoeAuto er en liten verkstedkjede med store web-planer. De har vært på nett siden 1997 og begynner nå å tilby kunder muligheter for å skreddersy bilens service/reparasjoner, ved at alt kan forhåndsbestilles og forhåndsberegnes over nettet. Delepriser, sannsynlige årsaker til feil, og hva som må til for å få det utbedret, når bilen kan leveres og hvor lang tid det vil ta – alt dette gjøres over nett.
Og når du sitter der på kontoret og lurer på hvordan det går med bilen din, kan du bare stjele litt Internett-tid fra arbeidsgiveren din, gå til JoeAuto, klikke deg inn på det verkstedet du valgte, og zoome deg inn på din egen bil for å se hvilket arbeid som gjøres på den nå.
Foreløpig er denne tjenesten begrenset til et eneste verksted i Houston, men JoeAuto øker, og nå har de vært ute på en ny runde for å samle inn kapital. 13,5 millioner dollars skulle de ha inn denne gangen, og mesteparten av dette komme fra Ford Motor Co. som i USA er fremsynte nok til å ville følge med på såpass spennende trekk som dette (Mens de i Europa hører til A`CEAS hylekor og helst skal opprettholde det gamle gruppeunntaket som blant annet sikrer egen organisasjon et praktisk monopol på ettermarkedet).
JoeAuto har planer som peker i retning av til sammen 140 service-sentra (m.a.o. verksteder) i 50 storbyområder i løpet av de neste fem år. Hvert senter ventes å generere en årlig omsetning på 8 – 10 millioner dollars. Får de til det er det ganske glupt av Ford å ha en fot innenfor.