-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ford går til online-verksted
Forleden dag fortalte vi om en amerikansk web-tjeneste der de nå også skal begynne å tilby on-line diagnose (Klikk her for å lese). Nå få vi en hilsen fra JoeAuto.com som ikke bare tilbyr enda mer enn det, de bruker jommen Fords penger for å få det til også.

JoeAuto er en liten verkstedkjede med store web-planer. De har vært på nett siden 1997 og begynner nå å tilby kunder muligheter for å skreddersy bilens service/reparasjoner, ved at alt kan forhåndsbestilles og forhåndsberegnes over nettet. Delepriser, sannsynlige årsaker til feil, og hva som må til for å få det utbedret, når bilen kan leveres og hvor lang tid det vil ta – alt dette gjøres over nett.
Og når du sitter der på kontoret og lurer på hvordan det går med bilen din, kan du bare stjele litt Internett-tid fra arbeidsgiveren din, gå til JoeAuto, klikke deg inn på det verkstedet du valgte, og zoome deg inn på din egen bil for å se hvilket arbeid som gjøres på den nå.
Foreløpig er denne tjenesten begrenset til et eneste verksted i Houston, men JoeAuto øker, og nå har de vært ute på en ny runde for å samle inn kapital. 13,5 millioner dollars skulle de ha inn denne gangen, og mesteparten av dette komme fra Ford Motor Co. som i USA er fremsynte nok til å ville følge med på såpass spennende trekk som dette (Mens de i Europa hører til A`CEAS hylekor og helst skal opprettholde det gamle gruppeunntaket som blant annet sikrer egen organisasjon et praktisk monopol på ettermarkedet).
JoeAuto har planer som peker i retning av til sammen 140 service-sentra (m.a.o. verksteder) i 50 storbyområder i løpet av de neste fem år. Hvert senter ventes å generere en årlig omsetning på 8 – 10 millioner dollars. Får de til det er det ganske glupt av Ford å ha en fot innenfor.