-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Ford vil selges av Toyota
En liten notis i Wall Street Journal virket ganske usannsynlig: At Toyotas forhandlere i Japan skal begynne å selge Forder også. Hvorfor i all verden skal Toyota slippe inn Ford. Og hvis Ford skal bli bedre i Japan, hvorfor går de ikke da til den nære forbindelsen de har der: Mazda?

Hvorfor Toyota skulle hjelpe dem er derimot mer uklart, selv om Toyota faktisk har solgt GM produkter der tidligere, siden 1995 og nesten til i dag har de solgt noen Opel-deriverte, australske coupéer.
Det som ligger under er antagelig at Toyota er ganske følsom for kritikk mot det lukkede japanske bilmarkedet, og ønsker seg godt forhandlingsmiljø når Japan og USA igjen skal inn i bilaterale forhandlinger om åpning av bilmarkedene. Vi har for lengst opprettet en tjeneste der vi lar utenlandske produsenter ta kontakt med våre forhandlere, forteller Toyotas folk, men det er hele tiden opp til forhandlerne om de vil selge andre merker. Han kunne føyd til at Toyota og Volkswagen driver en egen forhandlerkjede samme, som er eksklusiv VW-representant – enda det er heller ikke noen finansielle forbindelser mellom VW og Toyota.
En Ford-representant kunne fortelle at de leter med lys og lykter etter å bedre distribusjonen i Tokyo-området, men foreløpig har vi ikke en klar oppskrift, tilføyde han.
Super utvikling synes vi, men det blir kanskje stadig vanskeligere å forsvare Gruppeunntaket i Europa, hvis det er så greit å selge biler å serve dem hvorsomhelst på andre markeder?
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no