-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Golfbiler på landeveien
Såkalte golfbiler er etter hvert blitt populære også utenfor golfbanene i USA. I 32 amerikanske stater er kjøretøyene tillatt brukt på en del spesielle veier med fartsgrense 35 mp/h eller lavere.

Kjøpegruppen er de som tilbringer mest tid på golfbanen, de pensjonerte toppsjefene. Et vanlig sett med golf varer fire timer, sier sjefen for organisasjonen av de som leverer elektriske kjøretøy i USA, J.R.Thomas. Disse gutta golfer fem dager i uken. Det blir til sammen 20 timer ganger 52 uker i året. De tilbringer altså langt mer tid i golfbilen enn i personbilen, og dessuten har de nok av penger, så hvorfor ikke?
Nylig viste Neighborhood Electric Vehicle (NEV), et selskap i DaimlerChrysler-gruppen, frem fire nye modeller av sine elektriske golfbiler i forbindelse med et prøveprosjekt i Sebastopol i California. Der brukes kjøretøyene av kommunale etater samt av det lokale Holiday Inn hotellet for frakting av så vel varer som passasjerer. Du får dem som 2-seter, lastebil, pick-up og 4-seter. Bilene har en topphastighet på 25 mp/h og er som sagt tillatt på veier med fartsgrense 35 mp/h. Prisene varierer fra 7800 til 9995 dollar. Kjekke kjøretøy for spreke pensjonister, men på veier har de vel lite å gjøre?
BILDER:
Stort bilde av 4-seter
Stort bilde av Pick-up
Stort bilde av 2-seter
Stort bilde av lastebil
Av Terje Ringen – bilnorge.no