-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Grønt lys for Volvo-Volvo+Renault
Volvo-Volvo har nå fått et foreløpig grønt lys fra amerikanske antitrust-myndigheter for å gjennomføre sammenslutningen med Renaults lastebildivisjon. Dermed blir Volvo-Volvo enda mer nummer to blant verdens tungbil-produsenter.
Det var i april Volvo-Volvo og Renault gjennomførte en deal der svenskene overtok Renaults lastebilbygger, inklusiv Mack-fabrikken, mot at Renault fikk 15% av Volvo-Volvo. I september sa EUs konkurransemyndigheter at dette var helt i orden for dem, under forutsetning at Volvo kvittet seg med sine 45,5% i Scania innen tre år. Og under forutsetning av at Renault kvittet seg med sine Irisbus-forbindelser med Iveco.
Nå som USA også har gitt sin betingede velsignelse, begynner disse tre årene å løpe. Det er selvfølgelig en litt følsom situasjon, en rekke mulige friere sitter der og vet at før eller siden må Volvo kvitte seg med Scania-aksjene. Hvor lavt kan prisen gå, dersom jeg ikke kjøper posten i dag med venter til neste uke? Eller til neste år. Volkswagen er vel blant dem som tenker slik.
Men imens kan Volvo-Volvo konsentrere seg om å oppfylle amerikanske myndigheters betingelser. Dere skal få gjennomføre sammenslutningen dersom dere sørger for å redusere markedsandelen dere sammen har på søplebiler var beskjeden Volvo-Volvo og Renault/Mack fikk. Så selv om den formelle beslutningen skal tas av en rett i Washington, er det nå i praksis klart for å gjennomføre sammenslutningen.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no