-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Honda får dieselhjelp
Honda er en av de fabrikkene som mangler dieselmotorer, og som kommer til å lide under det når Europa-etterspørslen etter diesel kommer til å øke de neste årene.

Nå har Honda funnet hjelp hjemme. Isuzu har nettopp fortalt at de skal levere dieselmotorer til Honda som skal inn i Civicer som skal selges i Europa.
Faktisk er det slik nå at mange sier at nøkkelen til å lykkes i Europa i fremtiden ligger i å ha moderne dieselmotorer. Derfor er de japanske fabrikkene for tiden svært ivrige etter enten å kjøpe andres dieselmotorer, eller å utvikle nye selv.
Honda tegnet en avtale med Isuzu allerede i 1999, og dette er det første resultatet av denne. Isuzu selv sier at kravene Honda stilte ikke var lette å nå, men at man har jobbet hardt med spesifikasjonene i to år nå, og at målet endelig er nådd. Men det er ikke nærmere enn at det vil ta enda et år før de første Isuzu-Civicene er på markedet.
Som kjent er Isuzu en fabrikk som også ligger innunder GM-sfæren, men paradoksalt nok er ikke Opel akkurat kjent for å ha de mest moderne dieselmotorene i sitt program. Det blir underlig hvis Honda kommer til Europa med bedre GM-tilknyttede dieselmotorer enn Opel har.
Japanerne har bare litt over 10% markedsandel i Europa, halvparten av hva de har i USA. Ved å pøse på med diesel håper man å kunne øke denne andelen. Mazda skal bruke Fords motorer som igjen kommer fra PeugeotCitroën, Toyota bygger sin egen dieselmotorfabrikk i Frankrike nå, Nissan har selvfølgelig tilgang til Renaults modell-palett og nå har altså også Honda funnet sin løsning. Det kan snart bli 15% av dette, når 50% av Europas biler forventes å bruke diesel i 2006.