-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Honda får dieselhjelp
Honda er en av de fabrikkene som mangler dieselmotorer, og som kommer til å lide under det når Europa-etterspørslen etter diesel kommer til å øke de neste årene.
Nå har Honda funnet hjelp hjemme. Isuzu har nettopp fortalt at de skal levere dieselmotorer til Honda som skal inn i Civicer som skal selges i Europa.
Faktisk er det slik nå at mange sier at nøkkelen til å lykkes i Europa i fremtiden ligger i å ha moderne dieselmotorer. Derfor er de japanske fabrikkene for tiden svært ivrige etter enten å kjøpe andres dieselmotorer, eller å utvikle nye selv.
Honda tegnet en avtale med Isuzu allerede i 1999, og dette er det første resultatet av denne. Isuzu selv sier at kravene Honda stilte ikke var lette å nå, men at man har jobbet hardt med spesifikasjonene i to år nå, og at målet endelig er nådd. Men det er ikke nærmere enn at det vil ta enda et år før de første Isuzu-Civicene er på markedet.
Som kjent er Isuzu en fabrikk som også ligger innunder GM-sfæren, men paradoksalt nok er ikke Opel akkurat kjent for å ha de mest moderne dieselmotorene i sitt program. Det blir underlig hvis Honda kommer til Europa med bedre GM-tilknyttede dieselmotorer enn Opel har.
Japanerne har bare litt over 10% markedsandel i Europa, halvparten av hva de har i USA. Ved å pøse på med diesel håper man å kunne øke denne andelen. Mazda skal bruke Fords motorer som igjen kommer fra PeugeotCitroën, Toyota bygger sin egen dieselmotorfabrikk i Frankrike nå, Nissan har selvfølgelig tilgang til Renaults modell-palett og nå har altså også Honda funnet sin løsning. Det kan snart bli 15% av dette, når 50% av Europas biler forventes å bruke diesel i 2006.